Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste uke har jeg fri og tenkte derfor å ta en skikkelig shine av bmw'n min med polering, rens av gulvteppe, rens av skinninteriør og farging av dette. Lurer derfor på om noen har noen greie tips som kan lønne seg å ha med på veien? Ønsker best mulig resultat :) (beste fremgangsprosess, bruk av polergarn osv osv...)

Tenkte å ta av sidelistene på bilen og vaske og polere under der også. Er de bare å dra av rett ut eller må de sklies en vei før de løsner?

Har kjøpt såpe, polering og lakkforsegling fra Autoglym og skinnprodukter fra Leather Master. har ikke poleringsmaskin desverre :( Vet meguiers er bedre enn autoglym, men hadde ikke råd til å spandere dette på bilen nå desverre så får gjøre det beste ut av det jeg har ;)

På forhånd takk :)

Hvilket produkt fungerer bra til å rense gulvteppet med? har hørt at det går an å kjøpe noe en spraier på som drekker dritten ut av teppet så er det bare å strøvsuge det opp etterpå.

Skrevet

Turtle wax har ett produkt som du kan rense teppene osv i bilen med.

Sprayflaske med børste på. Støvsuge først. Spraye på. Vente litt. Gnikke av med fille, støvsug etterpå. Funka bra hos meg..

Skrevet

Om du har litt slitte skinnseter så er faktisk skokrem absolutt å annbefale. Hadde litt slitemerker på min tidligere bil og smørte på med skokrem og det ble betydlig bedre

Skrevet
Tenkte å ta av sidelistene på bilen og vaske og polere under der også. Er de bare å dra av rett ut eller må de sklies en vei før de løsner?

Bare å dra av, men pass på.. de knekker lett.

Skrevet

Kan være greit å sette de listene du har tenkt til å ta av inn med no stoff mens du har de av da de har en tendens til å falme litt. Så slipper du søl på nypolert bil:-)

Skrevet

Litt skummelt å bruke skokrem på skinn interiør siden det har en tendens til å sverte av en del. Jeg råder deg å dra på en møbelforetning(Skeidar, Bohus etc.) de har en del bra produkter. Har ikke de så dra til en salmaker eller møbelsnekker. Jeg fikk tak i hos en møbelsnekker. Brukte det på noen M3 Vader stoler jeg hadde å de så ut som ny etterpå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...