Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Går det annt å finne en billigere LMM til min bil 318i bensin? sjekket GS i dag 2850,- +moms og frakt. noe uorginalt som er like bra??

Jeg dro ut kontakten og da går den over på et nødprog funker fint som bare det, lukte kinaputt av eksosen da men. Ikke skadelig for motor sa GS bildeler.

Skrevet
Går det annt å finne en billigere LMM til min bil 318i bensin? sjekket GS i dag 2850,- +moms og frakt. noe uorginalt som er like bra??

Jeg dro ut kontakten og da går den over på et nødprog funker fint som bare det, lukte kinaputt av eksosen da men. Ikke skadelig for motor sa GS bildeler.

Ikke kjøp de billige kinakopiene på Ebay iallefall. De ryker etter en måned i følge ryktene. Til de fleste turbodieseler (BMW, Mercer, VAG osv.) finnes det rimelige alternativer, men kanskje noen har et godt tips til din bil?

Jeg kjøpte en 318is i helgen til den ene sønnen min etter å ha kikket på flere slike. Merket meg at det finnes mange 316i, 318i, 318is osv. som har sportsfilter og oljete filter er ofte årsak til defekte LMM'er.

Jarle

Skrevet
Jeg kjøpte en 318is i helgen til den ene sønnen min etter å ha kikket på flere slike. Merket meg at det finnes mange 316i, 318i, 318is osv. som har sportsfilter og oljete filter er ofte årsak til defekte LMM'er.

Jarle

Det høres absolut ut som en plausibel teori, men det forklarer dessverre ikke alt når det gjelder problemet med defekte LMM´er. Selve teknologien bak systemet er for skrøpelig og konsekvensene for store når det ikke virker etter hensikten. Jeg mener at det burde være mulig å konstruere et system som er mindre følsomt. Da vår bil var ny gikk det kort tid mellom de første servicene. To ganger lånte jeg tilfeldigvis den samme kundebilen... en E46 318i med N42B20 motor. Den første gangen hadde bilen kjørt ca. 6000 Km og gikk som en kule, men gangen deretter hadde bilen kjørt ca 12000 Km og gikk dårlig... åpenbart pga. en defekt LMM. Det gikk deretter over et år, men så var bilen til salgs gjennom BMW her i Århus og jeg stilte naturligvis opp for en prøvetur. Bilen gikk som en kule og jeg ba derfor om en utskrift av verkstedjournalen... bingo... LMM´en var skiftet ved ca. 20000 Km... :roll:

Skrevet

Helt enig Fredrik! LMM må jo egentlig være en gullgruve for produsent og verksteder. Faktisk er det litt skremmende hvor ømfintlig denne er og hvordan dette påvirker ytelsen til bilen. Har lest mange kommentarer rundt LMM / MAF på forumene rundt om på nettet. Særlig er mange BMW eiere vrede fordi våre LMM'er ligger på pristoppen.

Det handler jo egentlig om hvilke signaler den sender til ecu så det er rart de ikke finner en mer stabil løsning. Som nevnt tidligere finnes det muligheter til å manipulere LMM signalene slik at de blir sendt til ecu med riktigere verdier.

LMM'en koster fra 600 kroner til andre bilmerker, derfor er BMW's priser hårreisende til sammenligning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...