Bimmerlars Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Var litt uheldig i kveld. Plutselig kom det et lite smell fra motoren, mest sannsynlig ut i eksosen. Etter det gikk motoren som en snekke og ville ikke ruse seg. Tok LANG tid å få opp noe turtall. Den orka heller ikke noe. Måtte holde bånn gass for at det skulle gå fremover. Plugkabel på syl 3 var veldig løs. Satte den på igjen, men ingen forskjell. Kan sylinder nummer tre ha fylt seg med bensin, og at det tilslutt gikk noen ventiler f. eks? Hva tror dere? Nå får jeg ikke start. Motoren kinner, og plutselig høres det ut som den prøver å snu. Når jeg hadde den i gang, ettertente den i eksosen med gjevne mellomrom. Er en M10B18
Azeton Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Høres litt ut som min motor. og min motor har et fint hull i stempel nr2
Bimmerlars Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Skrevet Mai 20, 2007 Okey. Kan være den fylte seg med bensin, så fikk den gnist og det ble pang
Ole@Automote Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Har nok skjedd noe annet her, en sylinder vil aldri fylle seg med bensin eventuell bensin som kommer inn vil bli blåst ut eksos ventilen uansett om den tenner på den sylinderen eller ikke.
Bimmerlars Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Skrevet Mai 20, 2007 Har nok skjedd noe annet her, en sylinder vil aldri fylle seg med bensin eventuell bensin som kommer inn vil bli blåst ut eksos ventilen uansett om den tenner på den sylinderen eller ikke. Tror egentlig det selv også. Men har jo hørt at ved f. eks komptesting, og det ikke kobles ut bensintilførsel, kan det antenne noe grassalt i eksosen og ødelegge katalysator på nyere biler. Skal ut å sjekke vipper nå
Gunnar Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Har ikke du en 3.5-liter da? Nå er det bare å droppe symaskinen og trøkke oppi grommotoren.
stiann Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 jeg og synes det høres ut som om motoren din har kammet over.
sfh Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 er kjede på m10... har mishanndlet min m10 noe unormalt..periodevis..over lang tid.. den frøs på bjorli og kjørte den såpass varm at den stoppet med et skrik når kløtsjen ble tråkka inn..flere ganger..tikka og klikka å klakka men etter litt vann ble den like fin..og er det fortsatt. har du innsprut eller forgasser..? gummikoblingen på forgasseren bruker å bli hull i..å forgasseren blir litt løs. etter litt grubling så hadde en bekjent en m10 med start og gå problem, kom komprimert luft ut 710 toppa og feis å putret om den i det hele tatt snurret rundt.. den ble kasta og bytta ut uten videre forskning på hvorfor sliik oppførsel..
Bimmerlars Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Skrevet Mai 20, 2007 Sjekka først vippearma, alt i orden. Komptesta den, alt i orden. Tok av fordelerlokket og der mangla stiften og rotoren var brent. Bytta dette, og motoren gikk som en kule igjen!
oddis Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Det er som regel noe simpelt! Kjenner folk som hadde liknende problemer med en volvo motor engang, de bytta hele motoren + la opp nytt elnett. Fikk enda ikke start. Ganske enkelt fordi de var bensintom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå