Odd-M Skrevet Mai 21, 2007 Share Skrevet Mai 21, 2007 Ved oppstart på kald motor begynner motoren å fuske etter et minutts kjøring. Den vil liksom ikke "dra" når jeg gir gass og holder seg på lavt turtall nær sagt uansett gasspådrag. Føles som om den kveles grunnet mangel på bensin eller luft. Det oppleves ikke som tenningskutt og motoren går mykt og fint uten nykking når den fusker. Ved kickdown eller sportprogram på automatkassen drar den som normalt så snart turtallet overstiger 3000 rpm, men så snart jeg slipper gassen og senker turtallet under 3000 begynner den å fuske igjen. Dette skjer til jeg har kjørt et minutt og fått litt temp på motoren. Da går den som normalt igjen. Hvis jeg lar den snurre på tomgang et minutt før jeg begynner å kjøre fungerer den helt fint og ingen fusking oppstår. Bensinpumpen murrer litt og lager litt lyd, noe den forøvrig har gjort hele tiden imens jeg har hatt bilen (snart 2 år, 35' km). Siden den går kjempefint på høyere turtall så får jeg liksom ikke den teorien med sviktende bensinpumpe til å stemme helt. Problemet oppstår kun da bilen har stått en stund og motoren er kald. Innspill? Kan det være noe med tenning/motorstyring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Mai 21, 2007 Share Skrevet Mai 21, 2007 Jeg setter en knapp på at kammakselsensor er gåen. Hadde ca. de samme symtonene på min Touring for en drøy mnd. siden. Få tatt en diagnose, så får du riktig svar med en gang. Sensor koster ca. 6-700kr, og den bytter du selv . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2007 Hva var dine symptomer da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Mai 21, 2007 Share Skrevet Mai 21, 2007 fins MANGE topicer om denne motoren... har en selv også... bare søk på m50 og problemer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Mai 21, 2007 Share Skrevet Mai 21, 2007 Etter ca. 1min kjøring, beg. den å fuske, ikke noe særlig drag. I følge diagnosen, så går ECU over i nødmodus ved 25 grader på kjølevann når f.eks kamsensor er gåen. Derfor tok det ca 1min før min beg. å fuske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2007 Jeg har kjørt motorvask med høytrykkspyler et par ganger, så jeg skal prøve å sjekke om det er kondens eller vann i kontakten først. Den står jo svært åpent og ubeskyttet til på toppen. Takker for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå