Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Iht. til statistikk fra SSB (Statistisk Sentralbyrå) er det Chevrolet som holder lengst av samtlige bilmerker. Mercedes-Benz holder i 21,9 år, Volvo i 21,4 år og BMW i 19,6 år... før de havner i pressa hos bl.a Arnulf "Høgger´n" Paulsen. Det er imidlertid litt dumt at statistikken kun gjelder for BMW´er som ble bygget for tilsvarende lang tid siden... altså E30, E28, E23/32. Jeg tror ikke dagens modeller holder like lenge... eller trolig mer korrekt... det kommer nok ikke til å være økonomisk fornuftig og beholde bilene like lenge... :roll:

http://fpn.dk/motor/bil/article67795.ece

Skrevet
Iht. til statistikk fra SSB (Statistisk Sentralbyrå) er det Chevrolet som holder lengst av samtlige bilmerker. Mercedes-Benz holder i 21,9 år, Volvo i 21,4 år og BMW i 19,6 år... før de havner i pressa hos bl.a Arnulf "Høgger´n" Paulsen. Det er imidlertid litt dumt at statistikken kun gjelder for BMW´er som ble bygget for tilsvarende lang tid siden... altså E30, E28, E23/32. Jeg tror ikke dagens modeller holder like lenge... eller trolig mer korrekt... det kommer nok ikke til å være økonomisk fornuftig og beholde bilene like lenge... :roll:

http://fpn.dk/motor/bil/article67795.ece

Helt enig med deg der. Svært tvilsomt at en ny E65 holder like lenge som en E32. Egentlig litt trist, men det lønner seg dessverre ikke lenger å bygge solide biler som føles nye og fine selv etter flerfordige tusen kilometer.

Skrevet

Enig. Det er nettopp hva som er synd med de nye bilene :(

Alle bilene som holder lengst er tradisjonelle ungdomsmerker, bortsett fra muligens Chevy, men igjen, der er det en stor entusiastskare.

Jeg gruer meg til å se 'techno-show' som E60, E65 om 10-12 år tid... tror det kan bli bilelektro hovedprosjekt og eksamen og få det til å funke.. :roll:

Huff..

Skrevet

Ja, bilfabrikantene gjør hva de kan for at vanlige folk ikke skal klare å mekke på egenhånd. Så fremtidens hobby-mekkere må jo være datanerder :wink:

Skrevet

Det er populært med eldre Chevyer, det er derfor de kommer godt ut, de fleste har byttet motorer/er overhalt opp til flere ganger + rustsveising.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...