Gå til innhold

Chevrolet holder lengst - 24 år

Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Iht. til statistikk fra SSB (Statistisk Sentralbyrå) er det Chevrolet som holder lengst av samtlige bilmerker. Mercedes-Benz holder i 21,9 år, Volvo i 21,4 år og BMW i 19,6 år... før de havner i pressa hos bl.a Arnulf "Høgger´n" Paulsen. Det er imidlertid litt dumt at statistikken kun gjelder for BMW´er som ble bygget for tilsvarende lang tid siden... altså E30, E28, E23/32. Jeg tror ikke dagens modeller holder like lenge... eller trolig mer korrekt... det kommer nok ikke til å være økonomisk fornuftig og beholde bilene like lenge... :roll:

http://fpn.dk/motor/bil/article67795.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iht. til statistikk fra SSB (Statistisk Sentralbyrå) er det Chevrolet som holder lengst av samtlige bilmerker. Mercedes-Benz holder i 21,9 år, Volvo i 21,4 år og BMW i 19,6 år... før de havner i pressa hos bl.a Arnulf "Høgger´n" Paulsen. Det er imidlertid litt dumt at statistikken kun gjelder for BMW´er som ble bygget for tilsvarende lang tid siden... altså E30, E28, E23/32. Jeg tror ikke dagens modeller holder like lenge... eller trolig mer korrekt... det kommer nok ikke til å være økonomisk fornuftig og beholde bilene like lenge... :roll:

http://fpn.dk/motor/bil/article67795.ece

Helt enig med deg der. Svært tvilsomt at en ny E65 holder like lenge som en E32. Egentlig litt trist, men det lønner seg dessverre ikke lenger å bygge solide biler som føles nye og fine selv etter flerfordige tusen kilometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er nettopp hva som er synd med de nye bilene :(

Alle bilene som holder lengst er tradisjonelle ungdomsmerker, bortsett fra muligens Chevy, men igjen, der er det en stor entusiastskare.

Jeg gruer meg til å se 'techno-show' som E60, E65 om 10-12 år tid... tror det kan bli bilelektro hovedprosjekt og eksamen og få det til å funke.. :roll:

Huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...