ChrZZ Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 Og med tanke på den lyden du beskriver, så ville jeg ha funnet det ut så fort som mulig, og ikke bare tenke på "jeg må få på sommerfelgene for å ut og råne" Slike lyder er som regel et stort NO-NO.
harryy Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 Kansje boltene kan ta i noe om de er for lange, verdt å sjekke egentlig. Sjekk om bremseskjoldet tar imot bremseskiva kansje? gjorde det bak på min bil etter jeg la om til sommerdekk av en eller annen grunn.
ropa Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Skrevet Mai 23, 2007 Kansje boltene kan ta i noe om de er for lange, verdt å sjekke egentlig.Sjekk om bremseskjoldet tar imot bremseskiva kansje? gjorde det bak på min bil etter jeg la om til sommerdekk av en eller annen grunn. Trur ikke de er for lange, heller for korte, om du ser på bildet i forrige side så ser du at jeg bruker bolt nr2 nu og bolt nr3 har stått på før med andre 17" og de er jo ca 1cm lenger og har en annerledes kant. Høres ut som om bremseskjoldet skraper mot jern, kan nok godt være det du beskriver. Men hva gjorde du for å eliminere lyden da? Kun presse bremseskjoldet utover eller? Men har jo jekket opp bilen da og snurra rundt på bremseskiva og da skrapte den ikke ihvertfall borti noe. Har snurra hjulet også med 17" på, fortsatt ingen lyd. Jævli irriterende dette. Men må sjekket bilen skikkelig til helga, da jeg ikke har tid idag eller imorgen, da jeg har lang dag på jobben/e imorgen. Men er jævli kjipt for de, har jo lyst å ta bilen i bruk. Men kjører ikke før jeg har fått fixet dette.
harryy Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 Om bremseskjoldet tar i skiva bør du høre det når bilen er jekket opp også. Må bare si meg blank her.
ropa Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Skrevet Mai 28, 2007 Da var problemet løst, var noe så enkelt som disse hjulboltan Altså orginalboltan til felgene passet ikke og måtte bruke de andre boltene, de lengste på bildet fra de forrige 17" som fulgte med. De jeg har solgt, men glemt å sende med boltene, flax Får en befrielse, må ha vært for korte de andre, fordi det bråkte noe voldsomt.
ropa Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Skrevet Mai 29, 2007 Helvete å!!! Problemene er her fremdeles, og det er disse som er problemet. Bolt nr2, er orginalboltene, men dem er dessverre for korte viste det seg. Og skrudde på bolt nr3, trudde alt var løst og begynte å kjøre, så begynner bilen å vingle, skitt tenker jeg. Etter å ha kjørt hjem så viser det seg at samtlige hjulbolter har gjenga seg ut og hjulan kunne faktisk ha falt av Men må få bestilte nye, problemet ligger i at disse to boltene har forskjellige kant der mutter kommer, bolt2 har mer flat og bolt 3 går mer på skrått. Og hvor skal jeg bestille slike, noen forslag? Ska se meg litt rundt,gsbildeler og kanskje der jeg kjøpte felgene, Martins.no om dem ennå har disse felgene.
Haug530D Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Helvete å!!!Problemene er her fremdeles, og det er disse som er problemet. Bolt nr2, er orginalboltene, men dem er dessverre for korte viste det seg. Og skrudde på bolt nr3, trudde alt var løst og begynte å kjøre, så begynner bilen å vingle, skitt tenker jeg. Etter å ha kjørt hjem så viser det seg at samtlige hjulbolter har gjenga seg ut og hjulan kunne faktisk ha falt av Men må få bestilte nye, problemet ligger i at disse to boltene har forskjellige kant der mutter kommer, bolt2 har mer flat og bolt 3 går mer på skrått. Og hvor skal jeg bestille slike, noen forslag? Ska se meg litt rundt,gsbildeler og kanskje der jeg kjøpte felgene, Martins.no om dem ennå har disse felgene. Bolt nr 3 ser ut som den har 60 grader kon, den nr 2 ser ut som er en kuleformet bolt, bolter selger de hos Biltema, men om de har lange nok vet jeg ikke, hvor lange er de orginalboltene? Du bør ikke bytte om på boltene sånn når det er kon å kuleform, men dette har du nok funnet ut av allerede
ropa Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Skrevet Mai 30, 2007 Fant dette ut etter en liten kjøretur ja, fader å Skal dra innom noen sjapper for å se, har sendt mail til martins.no og spurt etter bolter der å, siden jeg kjøpte felgene der. Trenger helt likedan bolter som nr2, men bare lengere. Bolt nr2 er forøvrig 4,3cm lang og de jeg prøvde å montere på bolt nr3 er 5,1cm. Så det er jo nesten 1cm i forskjell, ikke rart bolt nr2 ikke rekker inni høllet,hehe..
bård Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Er vel uvanlig å bruke bolter med rund-kon på bmw, ville sjekka hvordan kon det er på felgen, det vet de du kjøpte de av. Er boltene for lange så vil de subbe i abs kransen på navet ditt, ta av bremseskiva så skjønner du hva jeg mener. Tviler på at det er lurt å bruke bolt nr2, men pass på å ikke bruk for lange bolter.
ropa Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Skrevet Mai 31, 2007 Men bolt nr3 lager ikke skrangelyd, så bolt 2 må være like lang, men bolt 3 har feil kant/eller kon som dere sier. Trenger eksakt like bolter som nr2 bare lengere som nr3. Da bolt 2 er orginalboltene som fulgte med felgan og de passa min e36 sedan. Min ikke altså på coupen,kjipt med denne ventingen....
ropa Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Skrevet Juni 3, 2007 Da er bolter bestilt, vinterfelgene kommer på idag, må kjøre me de i en hel uke,fy f... er jo de støgeste felgene bmw har laget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå