Anderslien Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 Nå plutselig har bilen min begynt å bruke kjølevæske. Den bruker ca. 1L på 20-30mil. Det er ganske mye. Det er ingen tegn på at toppakningen har gått. Kommer ikke noe mer eksos, oljenivået stiger ikke, går ikke ujevnt og starter lett, kommer ikke eksos i kjølesystemet. Men jeg finner heller ikke noe sted det lekker. Har sett kanskje litt kjølevæske helt nede på et deksel, men finner ikke ut av hva det kommer fra. Noen som vet hvor det kan lekke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 Prøv og sjekk slanger en gang til. Skal ikke mer til en et lite hull på slangen.. Hullet kan være så lite at når det ikke er trykk på systemet, lekker det ikke. Når det er trykk på systemet kan strålen bli rettet mot lavre deler av motorblokken, da fordamper det og det merkes ikke på bakken eller som lukt. Det kan også være varmeregistre som er lekk, sjekk etter vann under matten på føreresiden av bilen. Gamle E36 320 min led av begge deler. Var på verksted 5 ganger uten at problemet ble løst . Det var en liten lekasje som sprutet på blokken. Fant den med at en kompis lå under bilen, mens jeg tok på gasspådraget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2007 Jeg skal se på det etterpå jeg. Kan være som du sier, at det spruter på blokka og fordamper. Fordi etter jeg har kjørt en stund og sjekker foran motoren, så ligger det et eller annet vått noe der ved blokka på ei plate foran. Ser ut som kjølevæske. Så jeg skal ta den på bukken etterpå, ta av alle deksler under der også starte den opp og se. Får håpe det er bare en sånn bagatell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2007 Har sett på det nå, men jeg finner ikke ut hvor det kan lekke fra. Må jeg ta trykktest for å finne ut dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Tja.. skulle ikke tro det er nødvendig. Få noen til og presse på gassvaieren for deg, blir bra med trykk i systemet når motoren er varm da.. Har du sjekket under matten forran ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Ikke uvanlig at det sprekker nederst i skjøten på radiatorn, gjerne i et av hjørnene. Er du heldig så er det minimalt, og kan fikses med tettingsmasse som du fyller på. Kan virka sånn siden du ikke ser lekkasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2007 Har fylt på sånn tettingsmasse. Så da får vi vente og se om det er tett nå. Får håpe det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2007 Nå er det tett og fint ser det ut til. Den tettningsmassen hjalp. Kunne ikke ha vært store åpningen som det lakk ut av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Bra å høre at det ordnet seg, Det værste som finnes er å ha problemer med bilen man ikke finner ut av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå