Gå til innhold

krasjet i dag!!

Galskap
 Share

Anbefalte innlegg

krasja bmw'n ned okstadbakkene i trondheim idag... jeg kjørte nedover og ante fred og ingen fare, da en mann av utenlandsk oprinnelse kaster sin bil åver sperrelinja og i mitt kjørefelt rett framfor meg, for han finner ut at han vil snu bilen sin,, jeg står på bremsa men det er for sent og kjører rett i siden på'n å totalvtraker fronten... bilen står nå på strandveien auto og skal takstes om torsdagen.. jeg har del-kaskoforsikring... bilen blir mest sannsynlig erklært som totalvrak.. spm. er.. får jeg igjenn vraket av bilen min? jeg skulle gjerne hatt motoren.,. for i vognkorte er det en 318 men i bilen står en 325. og felgene og spoilere osv. og er det under noen omstendigheter mulig at jeg ikke i det hele tatt får bilen tilbake ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel bli problemer med tanke på at du har 325-motor i en bil registrert som 318.

Tror man hvertfall kan få kjøpt ut vraket, men du får det ikke i tillegg til penger for bilen. Om mulig kan du vel få tatt av disse delene før takst hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel bli problemer med tanke på at du har 325-motor i en bil registrert som 318.

Tror man hvertfall kan få kjøpt ut vraket, men du får det ikke i tillegg til penger for bilen. Om mulig kan du vel få tatt av disse delene før takst hehe

Skal ikke være noe prob å ha en 318 registrert som en 318 med en 325 motor. Tingen er bare det at man da får bare utbetalt verdien til en 318, og ikke en 325.

Jeg tror man uansett burde/må si ifra til forsikringsselskapet hvis man setter i en større motor, selv om man skal ha den som en 318i.

Hvis ikke -dette- er gjort, så kan det kanskje bli problemer med forsikringsselskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er hans skyld så tviler jeg på at noe som helst skjer.

Du får ringe motpartens selskap og høre hvordan muligheten er for å kjøpe bilen.

Tror det er vanskelig om den blir kondemnert fordi det da bare er godkjente verksteder som kan kjøpe kondemnerte biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vanlig med avkorting av forsikringsbeløp osv dersom bilen ikke er i "forskriftsmessig" stand. Kan fort bli trøbbel ut av sånt selv om det ikke var du som var skyldig i krasjen. Om du har oppgradert bremsene dine til 325 også kan jo kanskje ha betydning i en sånn sak, men som visse sier her så kan det jo forhåpentligvis gå ubemerket hen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vanlig med avkorting av forsikringsbeløp osv dersom bilen ikke er i "forskriftsmessig" stand. Kan fort bli trøbbel ut av sånt selv om det ikke var du som var skyldig i krasjen. Om du har oppgradert bremsene dine til 325 også kan jo kanskje ha betydning i en sånn sak, men som visse sier her så kan det jo forhåpentligvis gå ubemerket hen :wink:

Tror du virkelig dette er tilfellet?

Når man er helt uskyldig i en ulykke kan man vel ikke lastes for hva slags stand bilen er i?

For å sette det på spissen om du blir påkjørt mens bilen er parkert.

Det må vel i så fall ditt eget forsikringsselskap ta opp med deg i etterkant uavhengig av ulykken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de merker at du har byttet motor vet jeg ikke hva som skjer....

Men hvis det er han andre sin feil og de ikke merker noe ang motor, kan du få ut hele summen for bilen, eller trekke fra "Vrakverdien" på bilen og beholde den + resten av pengene....

Hvis det er din feil blir det annerledes.

Da får du ikke ut noe annet enn bilen siden du har delkasko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det er han andre sin feil og de ikke merker noe ang motor, kan du få ut hele summen for bilen, eller trekke fra "Vrakverdien" på bilen og beholde den + resten av pengene....

Du får ikke kjøpe ut en kondemnert bil som privatperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om noen som ikke får utbetalt verdien av bilen selv om det er byttet motor. Forutsatt at det ikke var din skyld, som nevnt her.

Det er jo et fett om det står en 1.2l Ford fiesta motor i, eller en Hemi big block når du kræsjer og det ikke er din skyld. For ulykken ville skjedd uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på en forsikrings side at det ikke er tillat å øke antall hestekrefter på et kjøretøy ved chip eller motor bytte uten å omregistrere bilen. Det må godkjennes biltilsynet og betales avgift for økt motor kraft.

Motpartens forsikringsselskap kan i værste fall prøve å legge skyld på din bil da den ikke har samme motor som vognkort tilsier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på en forsikrings side at det ikke er tillat å øke antall hestekrefter på et kjøretøy ved chip eller motor bytte uten å omregistrere bilen. Det må godkjennes biltilsynet og betales avgift for økt motor kraft.

Motpartens forsikringsselskap kan i værste fall prøve å legge skyld på din bil da den ikke har samme motor som vognkort tilsier.

Javel?

Det blir mer hans skyld fordi motoren er byttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel?

Bare hvis de sjekker bilen.

Selskapet vil jo forsøke å slippe å betale hvis kan. Men i dette tilfellet skriver nok strandveien Auto papirene og det blir ingen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke kjøpe ut en kondemnert bil som privatperson.

Det får du hvis det ikke er din feil....

Har gjort det selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel?

Bare hvis de sjekker bilen.

Selskapet vil jo forsøke å slippe å betale hvis kan. Men i dette tilfellet skriver nok strandveien Auto papirene og det blir ingen problemer.

Hvorfor skal han få noe skyld pga dette?

Motoren er jo totalt irrelevant ifh ulykken når han ble PÅKJØRT.

Edit: så nå at han dro inn i bilen, da kan det bli problemer ja.

Det er alltid det samme jattet og synsingen hver gang det er snakk om ikke godkjente biler og forsikring.

Er det i det hele tatt noen som har reelle saker å henvise til eller personlige erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...