Captain Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 Selskapene prøver seg stort sett alltid ja....kanskje de finner ut at 325-motoren veier mer, og økt vekt kan jo gi lengre bremselengde osv...overrasker meg ikke om de hvertfall prøver. Men mye mulig de ikke merker det heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 En kompis vart stoppa i kontroll av B.t. ren utekontroll. De hørte me en gang att der var sekser i volvoen.. sjekka vognkortet.. å klippte skilta tvert.! Med påfølgende beskjed: hadde denne bilen blitt innblanda i uhell hadde du hatt ett seriøst problem! Dette går selvsagt om bilen er dimensjonert for den økte vekta/effekta. Kanskje hadde du klart å stoppa for bilen viss den var byggd for det?? slik tenker alle som må betale for våres/andres tabber. (les forsikringsselskap) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 tror dette kan bli ett problem dersom de finner ut av motoren... det beste er og ikke si noe til noen om slik, og satse på at ingen finner ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 Selskapene prøver seg stort sett alltid ja....kanskje de finner ut at 325-motoren veier mer, og økt vekt kan jo gi lengre bremselengde osv...overrasker meg ikke om de hvertfall prøver. Men mye mulig de ikke merker det heller da. Jeg ser ikke helt forskjellen på å ha en-to-tre passasjerer, enn å være én i bilen, og dermed veie mindre... Ihvertfall i dette tilfellet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 Selskapene prøver seg stort sett alltid ja....kanskje de finner ut at 325-motoren veier mer, og økt vekt kan jo gi lengre bremselengde osv...overrasker meg ikke om de hvertfall prøver. Men mye mulig de ikke merker det heller da. Jeg ser ikke helt forskjellen på å ha en-to-tre passasjerer, enn å være én i bilen, og dermed veie mindre... Ihvertfall i dette tilfellet.. du ser den ikke.. men måtte du punga ut for det hadde du sett det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skisseper Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 importer en 318 fra tyskland...den får du importere uten å betale avgifter. biltilsynet kommer da og plomberer den skadde bilen og du må sette over forstilling og mye annet forskjellig over på den nye bilen. tut og kjør med din nyimporterte bil... det er ikke mye å spare men verdt å undersøke. ring og snakk med dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 Selskapene prøver seg stort sett alltid ja....kanskje de finner ut at 325-motoren veier mer, og økt vekt kan jo gi lengre bremselengde osv...overrasker meg ikke om de hvertfall prøver. Men mye mulig de ikke merker det heller da. Jeg ser ikke helt forskjellen på å ha en-to-tre passasjerer, enn å være én i bilen, og dermed veie mindre... Ihvertfall i dette tilfellet.. Prøver bare og få frem hva forsikringsselskapet kan bruke i saken. Passasjerer vil gi en forandring i vekt, ja, men i dette tilfellet er det gitt hvor mange det var i bilen. Sett at vekten på en motor er 50kg mer enn en motor som er byttet ut, da vil bilen være tyngre uansett med tilsvarende antall personer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Spent på utfallet av denne saken! Keep us posted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lfossheim Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Forsikringsselskapene finner på mye rart.... I ditt tilfelle tror jeg ikke at motorbyttet vil påvirke skyldspørsmålet. Din bil er jo "typegodkjent" med den motoren (med modifikasjoner)... Hvis forsikringsselskapet finner ut om motorbytte kan redusert erstatning bli gjeldende, da du har modifisert bilen uten godkjenning...... Lykke til.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundan2k Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Nå er det jo slikt at alle som er eier av motorvogn her i landet, må ha forsikring for å ferdes på offentlig vei. Disse forsikringene har endel vilkår som du som forsikringstaker må godkjenne og skrive under på at du har lest og godtatt. Et av de vilkårene som står i min avtale er: Forsikringen gjelder den bilen som er angitt i forsikringsbeviset slik den er levert ny fra forhandler i seriemessig utførelse. Du skal ikke se bortifra at dette punktet gjelder alle selskapene. Så alt ekstra dill og dall som skrues på bilene, blir ikke dekket av standar forsikring. Der finnes tilleggforsikringer for det. Tror nok at hvis du kjøper en 316 og setter i en M3 motor uten å opplyse det til forsikringsselskapet og biltilsynet for godkjenning, ligger du tynt ann, men der finnes omveier her også. Putter man en M3 i min stakkars 316, så kan man vel bruke prøveskilt. (med alt det medfører av regler og sånt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Hmmm.. Merker jeg har vært med i endel diskusjoner om dette.. og ENDELIG går det an å få svar på slike ting.. Kondolerer så mye med bilen din selvfølgelig.. Såne ting er leit... Dro han over sperrelinja er det vel ikke din feil uansett... Poenget er vel heller det, som jeg er sikker på flere mener her i sine innlegg, er at om du ikke har fått det godkjent så kjører du en ulovlig bil. Ulovlige biler skal ikke ferdes på offentlig vei. Med andre ord, og veldig klartydige ord, du hadde ingenting der å gjøre på ulykkestidspunktet. Vil tro at om forsikringsselskapet er det minste lille vrange, så kommer de med noe alà det her. Uansett, tror jeg skal bytte til Kristov sitt lokalkontor hos forsikringsselskapet.. Om de så gladelig utbetaler penger, så høres det ut som ett enestående servicekontor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Kondolerer med kræsj, og ødelagt bil! Du sier den andre personen brøt vikeplikt slik jeg forstår det, altså, han får skyld i ulykken. Da er det jo hans forsikring som gjelder, og hans forsikringsselskap som skal ha sitt verksted til å se på skadene og taksere bilen din. Forsikringsselskapene ser veldig sjeldent på bilene selv. Så det er verkstedet som skal se på bilen og taksere skadene, og er de litt runde i kantene med deg så sier de ingenting til forsikringsselskapet om at du ikke har en godkjent bil. Dersom bilen din blir kondemnert, så får du 2 valg. BMW'en til kompisen min, fikk sin taksert til over verdi etter kollisjon hvor den andre parten hadde skyld, og ble taksert til kondemnering. Så han fikk velge hos motpartens forsikringsselskap om å kondemnere bilen, og få utbetalt 35.000,- eller beholde bilen og få utbetalt 30.000,- Men det skal ikke være noe problem å få plukket av noen deler på bilen. det er ihvertfall min erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Kompis av Tina Lappløs du? Hun fortalte om uhellet ditt igår. Triste greier. Håper alt ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå