Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

lmm står for luft mengte måler. er den som står for at bilen din får riktig luft/bensin blanding... er den lille boksen som står etter luftfilterboksen din...

Skrevet

vil vel ikke få store effekt økningen uansett. kanskje 5-7hk. men ja, motoren din vil ha bedre av at filteret er montert lenger ned. Pass bare på at filteret er også mye mer utsatt for skitt og smuss....

Skrevet
Ved å bytte til K/N filter eller tilsvarende vil motoren få mer luft! Mer luft gjennom luftmengdemåler gir mer bensin til motor og resultatet blir mer effekt.

Mange som påstår at LMM fort tar kvelden med slikt filter, hvor sant er det? Har hatt lyst på et lenge, for lydens del, men har styrt unna på grunn av mange negative innspill..

Skrevet

har vært k&n filter på bilen min i to år. kjører fortsatt med orginal lmm. så jeg har ikke hatt noen problemer

Skrevet
Ved å bytte til K/N filter eller tilsvarende vil motoren få mer luft! Mer luft gjennom luftmengdemåler gir mer bensin til motor og resultatet blir mer effekt.

Mange som påstår at LMM fort tar kvelden med slikt filter, hvor sant er det? Har hatt lyst på et lenge, for lydens del, men har styrt unna på grunn av mange negative innspill..

Det sies at LMM`er av nyere typer har slike "carbontråder" inne i seg som registrerer luften som kommer inn (vet ikke om noen BMW`r har denne typen lmm)

Disse "carbontråd-lmm`ene" blir ødelagt hvis du bruker K&N filter da disse må smøres med olje og carbontrådene ikke tåler den oljen.

Man får selvfølgelig tørre filtere også, men så kan man jo spørre hvor bra nå enn de måtte være..

Men har du derimot et slikt spjell inne i luftmengdemåleren som er av stål/aluminium eller noe slikt og IKKE av slike carbontråder, så kan du trygt montere K&N filter uten at det skjer noe.

En lærer på skolen fortalte oss det en gang! :P

Skrevet
funker ikke ett vanlig k/n innsatts filter like bra da ? .p

Disse skal visstnok være mer skånsom for motoren såvidt jeg har hørt, også trenger du ikke noe varmeskjold om du har filteret på eksossiden.

Skrevet
Og da blir det mer effekt da, med kaldere luft? :)

det har faktisk masse å si , temperaturen som kommer inn i motoren.

det merker vi spesielt på flya våre her når vi er ute å flyr.

er stoor forsjell på performance om det er 15 grader ute , og om det er 30 graader. (litt o.t kansje, hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...