badsha Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 kjøpte meg et åpent KN filter idag fra kollevoll, satte den på min BMW 316I og merka ganske fiiin forskjell på lyd og draget:) så for å si det slik ble jeg fornøyd! men trekker det mer bensin ved innsetting av et Åpen KN filter?? synnes den gjorde det jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Vel, tror egentlig ikke det er så mye forskjell med filter og bensinforbruk. Heller det at det er litt bedre lyd med konfilter, og da blir man kanskje litt tyngre på foten hehe I beste fall får man vel et par hk ekstra med KN-filter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 satt på KN på min 318 igår. fin lyd, spesielt fra 2. til 3.gir på 3300 omdreininger. lyden skifter seg til en litt mer sportslig;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 i teoerien skal men egentli bruke mindre bensin,men som adios sier,og av egen erfaring, så er men nok litt tyngre på gassen i begynnelsen,for man vil høre go lyden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TronniE46 Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Er nok riktig det med lyden, får en litt mer "suge-blåse" lyd under panseret og lit mer brøl bak, men den bruker ikke mer bensin. det er helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 enklest måten å rengjøre kn filtere?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIF Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Den beste måten tror jeg vil være å kjøpe K&N Cleaning Kit. Da får du vertfall vasket det skiklig + satt det inn med olje. Alt står forklart på esken, tror det koster sann ca 200,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 koster 235kr på torshov for ett slikt "k&n reacharger kit". da følger det med såpe og olje til filteret. veldig viktig å rengjøre disse filterene ofte, de slipper nemlig inn mye dritt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 men trekker det mer bensin ved innsetting av et Åpen KN filter?? synnes den gjorde det jeg Ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 okey, har ikke noe rengjørings kitt for handen å har ute filtere nå, kan jeg bruke noe annet? legge det i bensin?? sto på kn siden at det skulle skylles med vann etter at man hadde brukt rense middlene. rense i bensin og skylle med vann å la tørke før montering?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Komfort Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 kjøpte meg et åpent KN filter idag fra kollevoll, satte den på min BMW 316I og merka ganske fiiin forskjell på lyd og draget:) så for å si det slik ble jeg fornøyd! men trekker det mer bensin ved innsetting av et Åpen KN filter?? synnes den gjorde det jeg Ved å bytte til K/N filter eller tilsvarende vil motoren få mer luft! Mer luft gjennom luftmengdemåler gir mer bensin til motor og resultatet blir mer effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Jeg har e36, 320 Har lyst på sånn filter jeg å.. Er det dyrt? Mye greier å montere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 koster vel nesten 500kr for ett ordentlig ett. du bør gå for enten k&n eller green cotton filter. er mange billigere filter der ute, men kvaliteten er også deretter... på min 520 så tok jeg bare av luftfilter boksen også satt jeg filteret rett på lmm'en... funker fint som juling det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Okei.. Jeg så på schmiedmann.. Der kostet K&N filteret 1200 eller noe.. Lmm, hva er egentlig det? Lurt på det lenge.. Noen som ikke har mye peiling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 du får kjøpt kit på www.bmwspesialisten.no også. koster ca 1000kr tror jeg, da får du med ett rør slik at du kan legge filteret nede ved fangeren. Dette gjør at filteret får mye kaldere luft, også slipper du den varme lufta fra motoren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå