+coupe+ Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 halla skal montere skvettlapper på min e36 coupe. Noen som kan fortelle meg hvordan dette gjøres? monteringsannvisning? takker for all hjelp..
harryy Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 Ikke gjør det. Tenker samme jeg, selv om det iblandt kan være irriterende med sand opp langs døra og bakskjerm.
BreitBau Skrevet Mai 24, 2007 Skrevet Mai 24, 2007 monter heller 3m film som er gjennomsiktig om du er redd for steinsprut
Fredrik Skrevet Mai 24, 2007 Skrevet Mai 24, 2007 Skvettlapper er alltid fornuftig på bruksbiler som kjøres hele året i all slags vær... ... De festes med klips og passer ikke sammen med M-Tech "aero"-side/bakskjermene. Min 2003 E46 318d Touring med skvettlapper.
lloydsb Skrevet Mai 24, 2007 Skrevet Mai 24, 2007 Litt OT: Skvetter lapper er til god hjelp.. slepper gruss langt oppe på sidene, men tar også mer vare på skjermen.. den reduserer korrosjonen Men fint er det jo ikke
Fredrik Skrevet Mai 24, 2007 Skrevet Mai 24, 2007 Litt OT: Skvetter lapper er til god hjelp.. slepper gruss langt oppe på sidene, men tar også mer vare på skjermen.. den reduserer korrosjonen Men fint er det jo ikke Tja... skvettlapper er jo et kompromis mellom funksjon og form. Etter over 4 år og 105000 Km har hverken forskjermer og/eller dørsider antydning til rust på min E46. Dørene har heller ikke riper eller stenslag... og så langt jeg erfarer hjelper skvettlappene bak til at heller ikke bakdøren har antydning til rust. Bilen står utendørs 365 dager i året her i Danmark og brukes hver dag til alt fra sommerferier i Frankrike, vinterferier i Norge til daglig kjøring til/fra jobben/trening/barnehave/butikker etc. Det er imidlertid viktig at forskjermene får en omgang tektyl før skvettlappene monteres.
xibriz Skrevet Mai 24, 2007 Skrevet Mai 24, 2007 Tenkte også å montere skvettlapper på min sedan.. er litt lei av at bilen blir skitten med en gang den ruller fra vaskeplassen
kvalaracing Skrevet Mai 24, 2007 Skrevet Mai 24, 2007 Er viktig og ta de av ofte og vaske bakom. Det samler seg ganske mye grus og drit der.Tectyl bak er ikke å anbefale da dette vil føre til at det henger seg fast og ikke blir enkelt og vaske av.
Fredrik Skrevet Mai 24, 2007 Skrevet Mai 24, 2007 Er viktig og ta de av ofte og vaske bakom. Det samler seg ganske mye grus og drit der.Tectyl bak er ikke å anbefale da dette vil føre til at det henger seg fast og ikke blir enkelt og vaske av. De originale 3D-skvettlappene som passer til E46 er konstruert så det ikke kan samle seg skitt og lort mellom hjulkassen (som er av plastikk) og skvettlappen. Jeg har i tillegg forseglet overgangen med slik "lakris" som man fester eldre frontvinduer med. Den eneste delen av skvettlappene som er i kontakt med stål er den delen av skvettlappen som kan observeres fra siden av bilen foran og der ligger flatene helt inntill hverandre. Allikevel vil jeg anbefale et tynt lag med tektyl eller f.eks 3M film på dette området før skvettlappene festes. Bak er dette ikke et problem på E46 iom. at alle karosserideler er av plastikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå