Gå til innhold

Eibach 40/30 og bilstein sprint


 Share

Anbefalte innlegg

Uten montering, så koster settet ca 5900,- hos Autotrio.no (inkl mva og inkl BMWCCN-rabatt)

Dvs, du betaler 6 600,- for monteringsjobben..

Dette er vel i overkant litt mye.. Selvsagt, avhengig av hvor mye som sitter fast osv.

EDIT:

Så nu at du har E30. Prisen jeg oppgav, var til E36. Vet om det er noen stor forskjell her +/-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner vel med at det er rimelig likt som på e36 det der. Da trenger han 13kopp (tårn mutrene til tårnlageret framme og bak) og 18kopp (til bolt på støtdemper fram/bak + fjørbeinet) til skralla, mulig en forlenger og en latmannsarm (det kan sitte litt).

Ellers trenger du en 20? kopp til selve støtdemperen for å få av tårnlageret.Er en stor mutter der som holder alt sammen når du har fått det ut.

PS! Husk å skru fjørklemmene så de sitter godt og har fått pressa sammen fjøra så den så si er slakk der den står. Gjør du ikke dette får du en overraskelse når du løsner den mutteren til støtdemperen:P

Bortsett fra dette trenger du: Hjulkryss,jekk,tang/skrustikke for å få skrudd av den 20-mutteren.(må holde igjen demperen mens du skrur av denne, hvis ikke går det bare rundt)

Ellers er vel det meste ganske enkelt, du ser godt hva du må gjøre når du har fått løst;) Du kan godt få med deg en kamerat da det kan være greit når du skal presse inn fjørene bak og skal skru i de 3 mutrene på tårnlageret når det har kommer i possisjon.

Håper dette hjalp deg litt på vei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner vel med at det er rimelig likt som på e36 det der. Da trenger han 13kopp (tårn mutrene til tårnlageret framme og bak) og 18kopp (til bolt på støtdemper fram/bak + fjørbeinet) til skralla, mulig en forlenger og en latmannsarm (det kan sitte litt).

Ellers trenger du en 20? kopp til selve støtdemperen for å få av tårnlageret.Er en stor mutter der som holder alt sammen når du har fått det ut.

PS! Husk å skru fjørklemmene så de sitter godt og har fått pressa sammen fjøra så den så si er slakk der den står. Gjør du ikke dette får du en overraskelse når du løsner den mutteren til støtdemperen:P

Bortsett fra dette trenger du: Hjulkryss,jekk,tang/skrustikke for å få skrudd av den 20-mutteren.(må holde igjen demperen mens du skrur av denne, hvis ikke går det bare rundt)

Ellers er vel det meste ganske enkelt, du ser godt hva du må gjøre når du har fått løst;) Du kan godt få med deg en kamerat da det kan være greit når du skal presse inn fjørene bak og skal skru i de 3 mutrene på tårnlageret når det har kommer i possisjon.

Håper dette hjalp deg litt på vei;)

Takker,

Ca///e er med:)

er nok ganske mye billigere å gjøre det selv da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg hadde aldri gjort det før og brukte vel en halvtime bak og ett par timer framme. Var rimelig greit å få det gjort, kan være litt tricky å få inn de fjørene bak men det skal gå;)

Lykke til med bytte av fjører og dempere, det vil bli som en ny bil når du får byttet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg hadde aldri gjort det før og brukte vel en halvtime bak og ett par timer framme. Var rimelig greit å få det gjort, kan være litt tricky å få inn de fjørene bak men det skal gå;)

Lykke til med bytte av fjører og dempere, det vil bli som en ny bil når du får byttet;)

det var ikke så galt, er gjort en søndag ettermiddag da:)

takk, ja håper det, var på rudskogen 18mai og det er ganske mykt oppsett på bilen nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, ja håper det, var på rudskogen 18mai og det er ganske mykt oppsett på bilen nå;)

Hehe... ja det var en fornøyelse å bivåne bilen din bakfra når du klemte til litt i svingene!

Bilen kommer til å bli helt knall med dette oppsettet. Problemet blir vel at du ramler ut av setet når det begynner å gå unna i svingene. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, ja håper det, var på rudskogen 18mai og det er ganske mykt oppsett på bilen nå;)

Hehe... ja det var en fornøyelse å bivåne bilen din bakfra når du klemte til litt i svingene!

Bilen kommer til å bli helt knall med dette oppsettet. Problemet blir vel at du ramler ut av setet når det begynner å gå unna i svingene. :wink:

:lol: ja, det må nok gjøres noe der også ja, og noen nye felger og dekk med 205/55-16, så begynner det å bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...