Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge lurt på turbokonvertering av min 1994mod E36 med 2 litern, men begynt å slå dette fra meg på grunn av problemer med godkjenning.

Lurte derfor på om noen har erfaring med sugetrim av disse motorene. Tenkte først og fremst på trimkam, chip, effektanlegg og sportsluftfilter eventuelt øke benisntrykket.

Ka kan eg forvente av effekt fra dette?

Ikkje minst kor bør eg bestille fra og ka vil dette koste meg?

Takker for alle svar...

Skrevet

Sugetrim er dyyyrt. De modifikasjonene du nevner vil kanskje resultere i 160-170 hk med en livløs motor under 4000 o/min, og koste 10-15 blanketter? Skal du bytte begge kammene kan du legge til 4-5 lapper til kanskje?

Jeg hadde heller kjøpt en M50B25 for 6-10 000,- og spandert på chip (fra Norman, ca 2-3000,-). Da har du en sterkere motor med høyere toppeffekt enn du vil klare med 2-literen din. Plug&Play.

Skrevet

Ok... Er motorene merket med en motorkode eller mnoe som verkstedene sjekker under eu kontroll? Er vel ikke visuell forskjell på M50 B20 og M50 B25 såvidt eg vet men hviss de er merket så er jo det et problem.

Skrevet

Du kan visstnok sette M50B25 rett inn uten store modifikasjonene. Kan bruke girkasse, eksosanlegg og alt fra M50B20. Disse er helt like utenom innvendig, og de sjekker heller ikke motornummeret på eu-kontrollen. Har hørt det er ikke så lett å se motornumrene på disse motorene heller.

Skrevet

Då er det vel en smal sak. Må vel bytte hjerne. Går ut ifra at bensinpumpe er sprek nok. Har tenkt å bytte ut eksosanlegget uansett så det går nok helt greit. Noen som har byttet motor tidligere? Må vel ut med radiator for å få plass til å løfte den ut. Best å løse fra girkassen på forhånd eller løfte ut motor og girkasse i ett?

Skrevet

Ingen som vet? Har vanskelig for å tro at det er ingen her som har løftet en 6syl motor ut av en E36...

En ting til... Kan eg bruke mellomakslingen fra 320?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...