Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bremsen min på venstre fram hjul fungrer ikke:( har hatt opp kaliperen å smørt den opp, fant da ut at det ikke kommer/kommer bitte litt veske ved gjentatt lufting, men ikke nok i det hele tatt. Byttet da bremse slange, noen som har vært borti noe slikt tidligere? Noen som har tegninger på abs sentralen? Bilen er en 92 e36 318

Kjetil

Skrevet

Kan være tett bremserør hvis det er lenge siden bremsevæske er skiftet. Da blir væsken til slutt til en tykk grøt, som tetter systemet. Men det skal gå greit å presse denne "grøten" ut av systemet ved lufting/skifte av bremsevæske.

Men det kan være andre årsaker også.....har du sjekket om høyre bakbrems fungerer? Venstre forhjul og høyre bakhjul er på samme krets og motsatt. Er hvertfall det på E34. Slik at du kan bremse greit hvis den ene kretsen ikke fungerer. Jeg hadde det problemet på en E34 jeg hadde, og der var ene kretsen i bremsesylinderen gåen. Og derfor ble det ikke trykk på den ene kretsen, med det resultat at bremsene sviktet på ene forhjulet og motsatt bakhjul.

Sjekk derfor om det er trykk i begge kretser. Løsne bremserør fra bremsesylindre (kladdene i direkte forbindelse med bremsekraft forsterkeren) og tråkk forsiktig på pedalen. Byttes ved unormal funksjon. Selv var jeg heldig og fant del på et hoggeri. Men faren i forhold til å kjøpe ny er jo å få tak i en tilsvarende defekt... :)

Lykke til!

Skrevet
Kan være tett bremserør hvis det er lenge siden bremsevæske er skiftet. Da blir væsken til slutt til en tykk grøt, som tetter systemet. Men det skal gå greit å presse denne "grøten" ut av systemet ved lufting/skifte av bremsevæske.

Men det kan være andre årsaker også.....har du sjekket om høyre bakbrems fungerer? Venstre forhjul og høyre bakhjul er på samme krets og motsatt. Er hvertfall det på E34. Slik at du kan bremse greit hvis den ene kretsen ikke fungerer. Jeg hadde det problemet på en E34 jeg hadde, og der var ene kretsen i bremsesylinderen gåen. Og derfor ble det ikke trykk på den ene kretsen, med det resultat at bremsene sviktet på ene forhjulet og motsatt bakhjul.

Sjekk derfor om det er trykk i begge kretser. Løsne bremserør fra bremsesylindre (kladdene i direkte forbindelse med bremsekraft forsterkeren) og tråkk forsiktig på pedalen. Byttes ved unormal funksjon. Selv var jeg heldig og fant del på et hoggeri. Men faren i forhold til å kjøpe ny er jo å få tak i en tilsvarende defekt... :)

Lykke til!

Har sjekket det, alle de andre hjula bremser greit, kommer nok bremse veske der, litt dårlig trykk på venstre bak også, men greit nok, uansett går jo ikke kretsen på hjulene på samme side, har lufta masse osv, kan det være mettall røret som går fra slange og til abs sentralen som er tett? det er jo veldig tvilsomt men

Skrevet

Det kan...uten å ha mulighet for å sjekke noe....høres ut som det er en del "grøt" i rørsystemet. Du skriver at det er litt lite trykk på ene bakhjulet og.....det er ikke bra!.....det skal være bra trykk på alle fire. Prøv å løsne rørene og blås trykkluft gjennom....om du har mulighet for det...men løsne røret i begge ender først. Så det ikke blåses inn i abs eller pumpe.

Vet ikke om dette er fasitsvaret, men tror absolutt det er en mulighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...