Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eu godkjenne 520i 12v når den er ombygget? lurer på om det blir noe problem å Eu godkjenne en 520i 12v som er ombygget med M50b25 motor?

Kan de si noe på at det står uorginal motor i den på Eu godkjenningen?

Mvh hardrocx

Skrevet

De kan si noe på det ja, men om de oppdager det er nok ikke helt sikkert.

Nå har jeg bare sett 2 literen og ikke 2.5 literen, men hvis de ser like ut så oppdager de det nok ikke, mulig de reagerer hvis de tar en test tur og den går mye bedre enn 2 literen.

Skrevet

Ta den eu kontrollen på et bilverksted, så kan det gå greit det.

Problemet er vel at det er en annen motortype enn hva som sto i. M20 kontra M50.

Men generelt sett har de igrunn ikke noe med "trimming" og gjøre.

Skrevet

M20 og M50 har jo ganske forskjellig utseende da.. men så sant den som utfører testen ikke er hobbymekaniker selv og vet forskjell på M20 og M50 motorer tror jeg ikke det er grunn til uro..

Skrevet
Hmm jeg har eu godkjent 2.7l turbo i en 323 uten problemer.

De spurte ikke om turboern en gang.

Utvik Autoservice AS på karmøy :lol:

de var jo greitt og vite :lol::D

Skrevet

Gå en plass de ikke har peiling på BMW, så ser de det ikke.

Til dere som sier de ikke har noe med trimming eller ei på PKK, så skal de vel sjekke at bilen er i forskriftsmessig stand - med feil motor iht. vognkort er den vel ikke det lenger..

Skrevet
Gå en plass de ikke har peiling på BMW, så ser de det ikke.

Til dere som sier de ikke har noe med trimming eller ei på PKK, så skal de vel sjekke at bilen er i forskriftsmessig stand - med feil motor iht. vognkort er den vel ikke det lenger..

Om det står en V8 i en 2CV så har det jo med sikkerhet og gjøre.

Blir liksom en haug med kilo for mye.

En 325 med turbo for eks. veier ikke så mye mer enn den gjorde orginalt.

Og med et ladetrykk på 0,1 så er heller ikke HK det store problemet.

Om du har bygget motor så den tåler 2 kg i trykk og langt over det dobbelte av orginale hester vet de jo ikke en dritt om.

De er heller IKKE pålagt og kontrolere det.

Usikker på vektforskjellen på m20 og m50 motoren, men tipper de ligger nært nok til at vekta ikke har noe og si med tanke på bremser med mer.

• 2 weeks later...
Skrevet

Annet spørsmål då, passer en M50B25 RETT nedi en der en M50B20 har stått eller må noe fester osv bygges om?

Har leitet meg gal her inne men finner lite om det egentlig... :?

Skrevet
Eu godkjenne 520i 12v når den er ombygget? lurer på om det blir noe problem å Eu godkjenne en 520i 12v som er ombygget med M50b25 motor?

Kan de si noe på at det står uorginal motor i den på Eu godkjenningen?

Mvh hardrocx

Hvis 520i'n din er en E34 så hadde jeg ihvertfall ikke bekymret meg. I E34 sitter det som kjent både M20 og M50 motor, alt avhenger av årsmodell.

Jeg vil gå så langt som å TVILE på at en "normal" bilmekaniker har peiling på når det skillet kom!

"BMW 6er er BMW 6er"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...