^B^M^W^ Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 Har hørt en svak skrapelyd i forstillingen de siste dagene, og den tiltok litt idag så da tok jeg av hjulene og sjekket......fant ut at på venstre side var bremseklossen på innersida av skiva helt nedslitt og på høyre side var den indre nesten helt nedslitt. Nå er jo selvfølgelig alt stengt så det jeg lurer på er hvorvidt det er forsvarlig å kjøre noe særlig med bilen slik i helga.....hadde planer om en tur på 40 mil t/r ikveld
Haug530D Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 Har hørt en svak skrapelyd i forstillingen de siste dagene, og den tiltok litt idag så da tok jeg av hjulene og sjekket......fant ut at på venstre side var bremseklossen på innersida av skiva helt nedslitt og på høyre side var den indre nesten helt nedslitt. Nå er jo selvfølgelig alt stengt så det jeg lurer på er hvorvidt det er forsvarlig å kjøre noe særlig med bilen slik i helga.....hadde planer om en tur på 40 mil t/r ikveld Forsvarlig er det nok ikke nei, hvordan er bremsene bak da? får kjøre rolig da, men skjer det noe, at du krasjer eller noe så sliter du nok vil jeg tro.
Arax Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 Vis du sliter vekk bremseklossen så du bare har festet og kalipern igjen vil jeg tro at bremseskiven blir veldig ødelagt. I tillegg har du ikke i nærheten av samme bremseeffekt. Kjøre som dette er ikke noe jeg ville ha gjort..
^B^M^W^ Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Skrevet Mai 26, 2007 Bremsene ellers er helt fine, har ikke merket at bremseeffekten er noe mindre, men har bare testet rolig og ikke over 70km/t på tur til og fra jobb. Det som bekymrer meg mest er iforhold til varmgang, kunne ikke ta borti skiva da jeg hadde hjulet av, da hadde jeg nettopp kjørt noen km med 2-3 normale nedbremsninger fra ca 60 km/t til 0 på turen... Har fått tak i en ansatt på det lokale verkstedet nå, så hvis jeg er veldig heldig så får jeg tak i nye klosser...
C0bra Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 Hvis du har kjørt på stålet må du bytte bremseskiver også! Ser da på skiva at den ikke er helt normal. 40 mil kjøring med slikt er ikke noe jeg ville lagt meg ut på hvis det ikke var veldig nødvendig..
^B^M^W^ Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Skrevet Mai 26, 2007 Så ingen spor etter det på skiva nå. Har uansett liggende komplett oppgradering til frontbremsene, men det har ikke akkurat planlagt å montere det nå i helga, og jeg mangler da uansett bremsevæske som jeg isåfall blir å bytte i samme slengen Har ihvertfall bestemt meg for at min bil ikke skal på noen langtur før jeg får en ordning på det, satser på at de jeg egentlig skulle ha med meg har forståelse for det
Stephan.s Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 Kjørte rundt med samme "problemet" som nevt i over 6 mnd med den gamle MB'en jeg hadde som førstebil Er såklart ikke forsvarlig å kjøre rundt slik, og du vil med ganske høy sansynlighet ødlegge skivene også. Hvis turen din er et must vil jeg anbefale deg og kjøre varsomt samt prøve å bremse mest mulig på giret der hvor det er mulig.
^B^M^W^ Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Skrevet Mai 26, 2007 Problemet er vel ikke at jeg er redd for skivene, det er mest varmgangen som jeg mistenker kommer selv om man ikke bremser da det blir samme lyd når jeg svinger til venstre som når jeg bremser svakt.... Ellers er det jo som Dragonlove nevnte det at jeg kan bli utsatt for regress eller søksmål hvis det skulle skje noe og "problemet" blir satt som medvirkende årsak...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå