Gå til innhold

Bilder & film fra BMWCCN på Rudskogen

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en god del selv, men de fleste ligger på minnekort som Kjetil måtte låne av meg - og det glemte jeg å få før vi dro.. :roll:

Ellers takk til arrangørgjengen og værgudene som sammen fikk til et flott treff! Utrolig fresk kjøring og løsslupne regler! 8)

Takk for byttelån av minnekort. Skal dra ut dataene av kortet senere i dag (fra laptimern).

Du fikk svartflagg, så reglene var ikke såå løsslupne! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. hadde med meg kjerringa til Michael. ;)

Reglene var fine som de var de, når ting bare fikk gått seg litt til utover dagen.

Og hva skulle du bevise? Satt ikke hun på med Ole-Jørgen endel runder tidligere på dagen? :roll:

Skulle bare mangle at du synes reglene var fine, de er jo 98% like som d reglene vi laget treff med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva skulle du bevise? Satt ikke hun på med Ole-Jørgen endel runder tidligere på dagen? :roll:

Nope.. hun kom rett før, mens vi satt og spiste, så gikk vi ut og hun ble med meg.

Skulle bare mangle at du synes reglene var fine, de er jo 98% like som d reglene vi laget treff med :lol:

Vi gav da klar beskjed om at det ikke var tillatt med drifting, og hadde det også i skrevet reglement som alle fikk utdelt og måtte signere på. Det ble aldri utdelt noe skriftlig til meg, og det ble såvidt jeg fikk med meg ikke sagt et eneste ord om sladding eller drifting for den saks skyld i det hele tatt på førermøtet på lørdag. Forbikjøringer var også tillatt på hele banen. Det var totalt sett veldig forskjellig fra det vi opererte med.

Man kunne jo som litt kjent med slike arrangementer alltids antatt at sladding ikke var lov, men f.eks. dette:

155_5555_5557.jpg

.. ble ikke svartflagget, og siden det heller ikke ble sagt at det ikke var lov, så var det vel bare tut og kjør?

Mesteparten av førermøtet på lørdagen handlet om flagg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gav da klar beskjed om at det ikke var tillatt med drifting, og hadde det også i skrevet reglement som alle fikk utdelt og måtte signere på. Det ble aldri utdelt noe skriftlig til meg, og det ble såvidt jeg fikk med meg ikke sagt et eneste ord om sladding eller drifting for den saks skyld i det hele tatt på førermøtet på lørdag. Forbikjøringer var også tillatt på hele banen. Det var totalt sett veldig forskjellig fra det vi opererte med.

Man kunne jo som litt kjent med slike arrangementer alltids antatt at sladding ikke var lov, men f.eks. dette:

155_5555_5557.jpg

.. ble ikke svartflagget, og siden det heller ikke ble sagt at det ikke var lov, så var det vel bare tut og kjør?

Mesteparten av førermøtet på lørdagen handlet om flagg..

Han ble svartflagget minst en gang, lurer på om ikke han ble det 2 ganger. Det var også tilfeller der folk skulle blitt svartflagget, men heatet var allerede over slik at kun målflagg ble gitt.

Selvsagt er ikke systemet vanntett og man er avhengig av bedømningen til flaggvaktene og banesjefen.

Men de gangene jeg så slik kjøring var det svartflagg umiddelbart! Ove Kvam ga meg tilnavnet "Driftkiller" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde det å veldig gøy, vi fikk ikkeno flagg når vi sladda litt. mener at det må gå ann og sladde litt osv uten at det skal bry noen. Er jo bmw vi kjører og den skal slippe litt i svinga;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft :)

Uansett om det ikke er i tråd med reglementet så er den sladden med kompressorbørsa helt på det rene etter mitt skjønn. Stiller opp riktig, har god avtand og holder sladden pent i to skikkelige kontraer.

Det eneste jeg ser av "blokade" må være røyken han etterlegger seg.

Dog er det mange som innehar like kraftig redskap, men er ikke velsignet ferdighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spektakulært å se på, men det hjelper i grunn ikke det spøtt om han har aldri så mye kontroll når de som har leid banen og er ansvarlig for regelverket arrangementet foregår under ikke har lagt opp til denne typen kjøring. Satt litt på spissen, om man ligger bredt rundt ei rundkjøring med blårøyken veltende ut hjulbuene så hjelper det ikke at man har kontroll på det man gjør, det er like forb***a ulovlig, og blir man sett av "onkel" så vanker det streng straff. På treff i regi av BMW CCN og andre med tilsvarende reglement så er straffen mild i forhold: svartflagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...