Gå til innhold

Sjekk bilen på SMS!!

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Man kan jo i prinsipp gjøre det samme hos Biltilsynet, men denne prosessen går fortere med SMS, det er hovedforskjellen.

VIL man virkelig stjele en bil så er 10 min fra eller til ikke av betydning.

De får heller lage et register på internet MED inntasting av fødselsnr og individuelt passord slik at ved et eventuelt tyveri kan man sjekke hvilke personer som har sjekket info på bilen din.

Men det lukker kikkermentalitet lang vei her.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det står vel bare bosteds kommune?

Hjelper lite når man får oppgitt navn på eier. Da er det en kjapp sms til 1985 eller telefonkatalogen.no, så har man full adresse.

Dette håper jeg datatilsynet stopper. Jeg har ingen interesse av at folk skal kunne finne ut hvem min bil eies av på så enkelt vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Det er i dag enkelt (for enkelt!) å finne ut info om andres biler. Et skikkelig datasystem med strenge krav hadde vært en mer sikrere løsning mener nå jeg. Så kan man avskaffe den ordningen man har i dag.

Navn og bostedskommune burde man i prinsipp ikke fått utlevert. Kun info om bilen; heftelser, når den er EU ok ol. Ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør heller noe med det enn å sitte og irritere meg over det. Det har vi gjort altfor lenge allerede. Vi sitter hver for oss og preiker dritt om politikere og lover og regler, men så lenge ingen gjør noe, så blir det som det er. Det er derfor vi bor i et avgiftshelvete med offisiell kikkermentalitet. Franskmenna hadde stengt alle veier til de hadde fått det som de ville. Vi er for sløve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har sine bakdeler også..

Begrepet "bakdeler" beskriver en fysisk tilstand/plassering... begrepet "ulemper" derimot beskriver det motsatte av en fordel... som nok er det du egentlig mener. Dette minner litt om forskjellen på begrepet "å gjøre avtrede" i motsetning til begrepet "å tre av" som som man ofte gjør i militæret... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...