Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute og kjørte med en kamerat i går fra sylling mot drammen så kommenterte jeg en tøff vinrød e46 coupe som sto på en kro i sylling, så kjørte vi jo forbi og etter 5 minutter så kom den i god hastighet opp i speilet og kjørte forbi så fort at vi nesten ikke rakk og se den i speilet, og så jo når han la seg inn at bilen bilen sleng på seg.. og ga ytterligere på bortover sletta der og så tok det vel maks et minutt før vi så frontlys og baklys om hverandre rundt svingen der og hørte hyling i dekk. så stoppet vi i "skrense" sporene og så ned i skråningen og der lå bilen på taket. han hadde antagelig fått en skrens på bilen og snurret rundt og etter det landet bilen på taket nede på grusveien.

Jeg løp ned til bilen og så at føreren lå med ene beinet mot rattet og nesten ut av fører ruten da jeg ristet i han for og sjekke om det var liv i han, men fikk ikke kontakt mens jeg hadde politiet på tlf og prøvde og få forklart hvor jeg var! tok vel en 10 min før politet ankom stedet og han tilkalte ambulanse og brannvesenet. jeg prøvde med politet på tlf og få opp førerdøren på bilen uten hell, bilen var totalt smadret, lå cd covere og deler overalt, panseret lå 2 meter fra bilen.

Når første politi bilen kom så gikk jeg og skadestedsleder ned til bilen og han prøvde og se om vi klarte og få han ut av bilen eller noe men fikk ikke det, fikk heller ikke noe puls da heller.

Etter ambulanse og brannvesenet kom så tok det ikke lang tid før brannvesenet fikk dratt ned vinsj og dratt bilen rundt og fikk rettet taket og klippet av døren der passasjeren satt og tilkalte luftambulanse, det viste seg at føreren var død allerede da jeg kom, jeg prøvde jo og se om han hadde puls med en gang jeg kom og fikk jo bekreftet av politi at han antageligvis at han døde momentant. Passasjeren ble fraktet bort i luftambulanse kort tid etter, og føreren ble fraktet bort av Jølstad begravelsebyrå kort tid etter for og hente føreren.

Jeg og kameraten min var jo på stedet i dag, der møtte vi broren til føreren og fikk forklart at jeg var første på stedet og pratet litt med han.

fikk beskjed om at vi skulle til avhør på tirsdag.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/osta ... /1.2549988

Bilder/filmer tatt med mobilen min:

dsc00230ec4.jpg

dsc00226fo9.jpg

mov00229mp1.flv.th.jpg

mov00227mr5.flv.th.jpg

mov00228xb5.flv.th.jpg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Å være først på ulykkesstedet er ALDRI noe morro.

Kondolerer til familene og venner.

Bra passasjeren overlevde, det pleier gjerne være motsatt..

Skrevet

Uff. Det var trist. Håper at vedkommede som er skadet slipper fra det med livet i behold og uten varige men fysisk.

Kondolerer til familene, venner og andre bekjente.

Dette er en tankevekker, ikke mye som skiller liv og død. Kjør forsiktig! Uansett hvor fort du kjører, klarer du aldri å ta igjen de årene du eventuelt mister hvis det går galt.

Håper det også går bra med deg Willersrud, etter en slik opplevelse.

Skrevet

Uff.. hørte om det der.. Jeg bor 5 min unna :(

Kondolerer til familie og venner! Grisekjøring er aldri bra!

Kameraten er visst kritisk skadet.. blir spennende å se hvordan det går

Skrevet

Stygg sak. Så utrolig leit og lese om dette....

Kunne det ikke vært tøffere og børnet donuts på store parkeringsplasser enn og kjøre fort?

Skrevet

Sørg for at dere snakker med venner og familie om denne opplevelsen. Viktig å bearbeide ulykker man opplever på såpass nært hold, spesielt når det dreier seg om en alvorlig ulykke med dødelig utfall.

Har selv vært innblandet i ulykker og selv vært førstemann på stedet, det er ikke alltid en god ting å ha med seg videre i livet. Men det hjelper mye snakke ut om ting og dele på tankene sine.

Nå høres kanskje dette veldig dypt ut, men jeg hadde mye nytte av det selv. Ofte etter slike dramatiske hendelser klarer man ikke å tenke på annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...