Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, etter jeg selv har skifta regreim måtte jeg ta av turtallssensor. satt på ny reim koblet det som skulle kobles på igjen, altså sensoren. og bilen gikk ikke, så satt på en 316i sensor og bilen gikk en liten stund, plutselig når bilen kjøres litt varm fusker den og føles ut som jeg pumper på bremsen, bilen rister og humper. men ikke så fælt på kald motor, kansje litt da å.

Håper på positive svar :) hilsen nico

Skrevet

Siden det er regreim så går jeg ut fra at det er M40 motoren du snakker om :)

Sensoren du snakker om er triggersensoren? Som sitter nede på reimhjulet ved veiva?

Hvis det er den sensoren så hadde du ikke behøvd å tatt den av.

Men jeg vil ha dette avklart før jeg uttaler meg videre..

Skrevet

Sitter reg reima i riktig posisjon? Regner med du har satt den riktig, men hvis reima skulle komme ett hakk ut av posisjon så vil du nok oppleve slike symptomer som du beskriver..(dvs alle reimhjul i rett posisjon ved montering)

Skrevet

Hvis reima har kommet ut av posisjon så det nesten garantert en ventil eller to som har blitt bøyd. Da vil den gå veldig veldig ujevnt. M40 er hyperømfintelig for dette.. Jeg snakker av dyrkjøpte erfaringer :(

Skrevet

det er M40B18 ja. reima sitter riktig på skjønner dere. men kan jo dobbeltsjekke ventilene-.- ble litt glad når jeg fikk sånne gode svar selv om det kansje ikke er det, det er snakk om triggersensoren ja.. men svarene var utfyldige :) takker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...