Vanglibimmer Skrevet Mai 27, 2007 Share Skrevet Mai 27, 2007 Hei alle bimmerfans Jeg har kjøpt en 90 mod 525, 24V med automat. Nå er jeg redd kassa er gåen. Den girer fint når jeg lunter rundt i nærmiljøet, men når jeg kommer ut på riksen og ligger rundt 80 90, ligger den og girer opp og ned mellom 4 og 5 giret. Greia er at det virker som om det motsatt kickdown funksjon. Når jeg slipper opp gassen i 80 så "glir" den liksom ut av 5 giret og "ramler" ned i 4. Tråkker jeg på litt, så går den over i 5 igjen. Er det noen som kjenner igjen dette problemet og som kan gi meg en pekepinn på hva dette kan være ??? Har hørt at det kan være en bagatell og at det dreier seg om noe ventilsystem som ikke koster rare greiene å fikse. Håper inderlig det, da bilen er dritålreit å kjøre. Motoren er helt SUVV og bruker 0 olje. Tørr og fin. Er det noen som vet hva det evnt kommer til å koste meg å bytte til manuell ? Håper på fine tilbakemld fra genuine bimmerfans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Begynn med og bytte olje/filter først. har du en knapp i midtkonsollet som du kan velge A på?. I så fall kobler du fra batteriet i 5 min og sletter minnet til kassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vanglibimmer Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2007 Nei. Jeg kan skyve knappen siden av stikka opp i s eller ned i m modus. Regner med at det er sport og vinter innstilling. Det ble skiftet olje på kassa i januar 2005 og bilen har gått ca 25000 siden den gang.Da er det vel sikkert på tide å skifte. Jeg har akkurat kjøpt bilen og det er så ergelig med den nervøse giringa. Har en følelse av at den slurer litt og nykker når jeg drar på. Har du hørt om at det kan være en slitt ventil som gjør at den girer opp og ned mellom 4 og 5 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Henger meg litt på denne jeg og, hvilken symptomer vil man få på Automat kassa med gammel olje eller for lite olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Aner ikke hvordan din kasse skal fungere, men det du beskriver er normalt på min -89 Chevrolet. Mitt 5. gir er egentlig bare 4. med lockup, men turtallet synker såpass mye at det føles som et ekstra gir. Hvis pedalen slippes helt opp slipper lockup'en og det går et par sekunder før den legger inn igjen ved pådrag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Nei. Jeg kan skyve knappen siden av stikka opp i s eller ned i m modus. Regner med at det er sport og vinter innstilling. Det ble skiftet olje på kassa i januar 2005 og bilen har gått ca 25000 siden den gang.Da er det vel sikkert på tide å skifte. Jeg har akkurat kjøpt bilen og det er så ergelig med den nervøse giringa. Har en følelse av at den slurer litt og nykker når jeg drar på. Har du hørt om at det kan være en slitt ventil som gjør at den girer opp og ned mellom 4 og 5 ? 25000km er ingenting for oljen så det er ikke nødvendig. kan ikke huske å ha hørt om en slitt ventil som gjør at den girer slik du beskriver. Ta deg en tur innom noen som reparerer automatkasser og få en til og bli med en tur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vanglibimmer Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2007 Takk for hjelpen. Nå har jeg vært hos en kompis og fylt etter en liter olje. Det hjlp en del. Tar gjerne imot flere tips. Mvh Tore. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Henger meg litt på denne jeg og, hvilken symptomer vil man få på Automat kassa med gammel olje eller for lite olje? Med gammel olje merker du i grunnen ikke noe spesielt før eventuelt filteret blir så tett at det hindrer skikkelig flow. Med for lite olje så virker det av og til som at den ikke går i gir. F.eks bremser ned mot et kryss og skal gi gass igjen så ruser den seg litt opp før den tar tak igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå