Ampfiler Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Heisann! Jeg har en e34 520i m20motor i min bil, med manuell girkasse. Hva skal til for å bygge om en 525i motor fra en annen e34l som også har automat girkasse på? Bytte svinghjul, montere clutch og bruke girkassa fra 520? Ossen blir det med 40 hk til på orginale clutchen i såfall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 du vil ha manuel på b25'en hvis jeg har forstått deg rett? du må nok ha en sterkere clutch.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampfiler Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2007 ja er manuell jeg har planer om å bygge om motoren til. så svinghjulet og sånt kan jeg skru over? men jeg trenger sterkere clutch? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 vet ærlig talt ikke. men clutch må du nok bytte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Etter hva jeg vet, så er det samme clutch på de to. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 jaha. tåler 520 clutchen så mye altså? hvordan vil det bli med 2l kasse på 2.5l? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampfiler Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2007 sjekket på RealOem.com nå Clutchen er forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampfiler Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2007 sjekket også girkassa, og den er også forskjellig. noen som tror det kommer til å gå til helvette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Dette går så det uler. Det er ulikt nr på trykkplata, samme lamell. Hvis du vil forsikre deg mot skruing senere, kjøper du ny clutch, hvis ikke bruker du den gamle. Girkassa tåler dette, kan hende det bare er forskjell i utveksling. (uten at jeg vet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampfiler Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2007 hmm ,, får se om jeg får tak i en billig en. takker for hjelpa folkens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampfiler Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2007 mange som tror dette kommer til å slure eller? Valget er mellom å kjøpe en clutch og få den etter helga, eller få motoren bytta i helga,,, .. hmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Juli 25, 2010 Share Skrevet Juli 25, 2010 Børster støv av en gammel tråd Hvordan gikk dette til slutt? ...med tanke på 520 girkasse på 525 mener æ. Tåler den og clutchen belastningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sheamus Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Kanskje bare er forskjell i utveksling. 2l og 2.5l girkasse Drar bedre 2l girkasse med 2.5l motor da? eller bare diff? M20B20 bytte til M20B25? eller M50B25? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Har forstått det som at det kan være en liten utvekslingsforskjell, men ingen betydelig forskjell. Men 525i kassa ser jo mer robust ut... Tåler 520i kassa 245Nm? Originaldiff er på 3,23 mens æ tenker å bruke 3,46 hentet fra 325i E30. Er snakk om en m50b20 til m50b25 (vanos på begge). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå