Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du trenger klipsene som listene skal klipses fast i etterpå, men disse følger vel med ruta?

er ikke sikker på om det følger med ruta for har ikke henta den ennå men det kan jo hende

Skrevet
Er ikke disse rutene limt? hvordan tar man ut en rute som er limt egentlig?

Man herjer vilt, for eksempel bruke foten å sparke den ut, etterpå må man skrape vekk pakningstoff som ligger igjen, pusse bort rust og ha rustkiller/lakk på før man smører på ny pakning/lim.

Er litt jobb i forhold til ruter som bare står i pakning men går som regel greitt.

Skrevet

Med mindre du har peiling, så la et glassverksted ta dette!

Det koster maksimalt usle 2000,- i egenandel på forsikringen, noe som er mindre enn hva bare ruta koster.

Jeg fikk nettopp min bytta (torsdag/fredag forrige uke), og det viste seg at den var bytta hjemme i garasjen hos noen tidligere en gang. Det var for det første årsaken til at den nok en gang var knust (spenninger), og alt så helt jævlig ut under ruta. De hadde brukt feil lim, lagt flere fuger, skåret ned i karosseriplatene da de tok av limen uten å gjøre grunnarbeid, fått fuktighet i fugene og resultatet var en lekk rute som igjen var sprekt og masse rust under fugene. Verkstedet måtte bruke en ekstra dag på ruta da de oppdaget det. Det måtte slipes helt ned og grunnes på ny. Nå skal det være skikkelig, men herregud så unødvendig når glassbytte er inkludert i alle forsikringer her til lands (uten bonustap).

Skrevet
Man herjer vilt, for eksempel bruke foten å sparke den ut, etterpå må man skrape vekk pakningstoff som ligger igjen, pusse bort rust og ha rustkiller/lakk på før man smører på ny pakning/lim.

Dette må vel være nok et eksempel på hvorfor man lar noen som kan det gjøre det. De hadde tatt ut ruta mi hel, uten flere sprekker enn det som var der da jeg leverte bilen fra meg.

Skrevet

Dette må vel være nok et eksempel på hvorfor man lar noen som kan det gjøre det. De hadde tatt ut ruta mi hel, uten flere sprekker enn det som var der da jeg leverte bilen fra meg.

Er enig med deg Gunnar, men nå var dette litt Ironisk ment også da, men jeg har vært med å skifte flere frontruter, man må presse ruten ut, i tilegg så bruker man spesial verktøy for å skjære limen, joda jeg har vært borti skrekk eksempel jeg også, folk som har byttet rute og som har brukt tapetkniv å kuttet vekk taktrekk og det ene og det andre.

Men hør på Gunnar, har du aldri byttet rute før så ikke gjør det hjemme i garasjen, en egenandel på 2000,- er ikke så verst.

Skrevet

men får du ruta på forsikringa når jeg bare har ansvar?bytter

jeg jobber på verksted der vi skifter ruter ihvertfall 1 gang i uka så akkurat jobben med å få skiftet den er greit...

Skrevet

Jeg har byttet rute på forsikringen på både Land Roveren og BMWen. Har full kasko på LR og delkasko på BMWen. Ansvar vet jeg ikke, men trodde rutebytte var inkl. på alt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...