hagenisse Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 Jeg sier bare en ting til dere som snurrer når dere girer ned... MELLOMGASS!
Kjetil Sømme Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 er det virkelig så sære regler på bmwccn treff?? blir jo sett på som en idiot viss du drar på en liten sleng. idealsporet kan du jo kjøre på veien til å fra jobb, når du først kommer på en bane må d jo være lov å bruke bilen. Derfor jeg aldri stiller opp på bmwccn treff... Det er idealspor som gjelder pga flere forhold. Leiekontrakten med Rudskogen er en av dem. Vi fikk faktisk litt kjeft pga de som tok helt av på lørdagen og ble svartflagga. Hvis ikke folk roa seg ville de fakturere oss dobbelt. Spør Gunnar om hvor mye som skal til før de finner frem faktura-gaffelen. Det er lov til å bruke bilen, en liten sleng pga feilmanøver osv er tillatt, men ikke i runde etter runde. Det var også Rudskogen helt enige på søndag. Men drifting må gjøres i egne heat, med eget reglement og med færre biler på banen. Vi har sett nesten-ulykker tidligere pga drifting, og det er livsfarlig å blande drifting og idealspor sammen i samme heat. Men vi skal se hva som kan arrangeres på Våler senere i år, kanskje vi kan få et drifteheat da? Så godt som alle på banen fikk en sleng eller to, selv jeg som slo hardt ned på drifting fikk det. Men det er forskjell på å legge opp til drifting i hver sving med rykende dekk og å få litt logring/sladding pga feil sporvalg. Et klart eksempel på drifting som resulterer i svartflagg er den hvite E46 M3 med kompressor som kommer rykende opp slaktern sidelengs (idiotkjøring i et idealspor-heat). En sleng sånn som "Fastlane" M3'n fikk og tilogmed noe bredere er innenfor rammene av reglementet og skjønnet vårt.
Geir Anders Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 oysteinw, har du gjort noe motormessig med bilen din? Eller gikk alt på erfaring og sporvalg? syns du kjørte bra rundt banen tross den "lille" motoren
///Magnus Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 Jeg så den der. Du hadde flaks og mye heftig ratting. Men man lærer stadig Det er mange om kjører helt feil i den svingen der, så det veldig tydelig fra tårnet i går. Jeg kan vise deg neste gang vi treffes. Ja, regnet med at du så det fra tårnet. Setter stor pris på instruksjoner på hvordan den svingen kan kjøres bedre. Alle andre svinger også for den saks skyld. @Dr_S: Ja, du er vel kjent med litt ratting du også.
patricko Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 er det virkelig så sære regler på bmwccn treff?? blir jo sett på som en idiot viss du drar på en liten sleng. idealsporet kan du jo kjøre på veien til å fra jobb, når du først kommer på en bane må d jo være lov å bruke bilen. Derfor jeg aldri stiller opp på bmwccn treff... Du som har den ombygde Alpinaen Tarjei bygde? Sølvgrå.. ja det er meg
Steffan C Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 De aller fleste BMW'er har som kjent bakhjulsdrift og det vil si at man må tolerere litt logring med rompa ut av svinger. Hmmm, jeg prøver og jeg prøver............. .
Kjetil Sømme Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 Syns det var litt strengt med tanke på sladding. Var et par ganger da vi stod å kikka på hvor alle reagerte på svartflagg, det gjelder voksne mennesker også, ikke bare meg og kompiser som er i 20-åra. Var vel mot slutten av lørdag da en e30 legger den breit ut av langsvingen, ganske tøft å se på, showa jo litt, for han kjørte jo idealspor til vanlig, men det var jo svartflagg før man rakk å smile. Men, skjønner på en måte hvorfor det er slik, for ser man at en får lov til å kjøre slik, vil andre kjøre slik også. En kan dra mange med seg. Men det var ikke mange som kjørte kun for å "drifte" virka det som, heller å legge den litt breit ut av svingen. Husk at vi som sto i påslippet med svartflagget også får meldinger om kjøringen til vedkommende fra 5 andre flaggposter rundt omkring på banen. Og det var noen episoder hvor folk fikk svartflagg for å kjøre med åpent soltak, åpne vinduer, uten kjørelys etc. Da kjører du bare frem til de som ga deg svartflagget og spør. Er det soltak/vindu/lys, er det bare å rette opp det og kjøre utpå igjen, ingen sure miner eller pekefinger hos noen. Det var også en hvit E36 Compact som jeg tror vanker på bimmers som fikk svartflagg av meg på slutten av søndagen. Han trodde vel det var pga sladding (han hadde et par på grensen), men det var faktisk pga at blinklyset fremme hang på siden av bilen. Men han kom ikke frem til oss å spurte, han dro bare hjem. Og han kunne kjørt i samme stil resten av dagen, no problem! Derfor er det viktig å finne ut hvorfor flagget kom, halvparten av svartflaggingen jeg foretok var pga andre ting enn drifting! Jeg tror nok de andre også hadde tilsvarende fordeling.
patricko Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 Bruke bilen er å kjøre bredt...? for oss som har litt mere motor enn en 318 så er d gjerne litt andre aktiviteter som frister en å kjøre idealspor en hel dag...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 Bruke bilen er å kjøre bredt...? for oss som har litt mere motor enn en 318 så er d gjerne litt andre aktiviteter som frister en å kjøre idealspor en hel dag... Men da finnes det andre treff som kan tilfredstille dine ønsker (Gatebil etc). Foreløpig har vi ikke ressurser, reglement eller tillatelse fra baneeier til å slippe folk mer løs i egne heat (sammen med idealspor-heat er ikke noe alternativ). BMWCCN er en frivillig klubb. Hvis folk har ønsker, kom med innspill til styret. Vi forventer en søknad/innspill om drifting så vi kan vurdere å sette igang et forsøk på Våler.
Dr_S Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 Hehe, godt å se det er flere enn meg som sliter med den svingen Du husker sikkert denne situasjonen: Husker hva da? At du kjører riktig vei? Vet ikke om du ser det er litt blårøyk i bildet...bildet viser ikke at jeg vingler endel der og Magnus nøler litt med å kjøre forbi
///Magnus Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 De aller fleste BMW'er har som kjent bakhjulsdrift og det vil si at man må tolerere litt logring med rompa ut av svinger. Hmmm, jeg prøver og jeg prøver............. . Hehe... Ser for meg en hund med bare en liten halestump som han prøver febrilsk å logre med sammen med alle de andre hundene med lange haler...
Ballder Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 Ikke noen regler om at skiltene må være på bilen under kjøringen/treffHjelm er påbudt KUN på frikjøring Soltak åpent på frikjøring = svart flagg Du kan ha en glippe på passasjervindu på noen cm Cab er forbudt på frikjøring det da eller? Cabriolet uten veltebøyler (automatiske eller faste) er ikke tillatt på frikjøring,nei. Hadde den hvite E36 skilter fra Estland? Er det bare å komme med hvilke skilter som helst? Hvis ikke fører er bosatt i Estland har han vel neppe lov til å ratte den bilen i Norge. Og hvorfor var han ikke på førermøte? Skeptisk.. Tror jeg ville foretrekke en rundtvelt med soltaket åpent i sandbanken fremfor i en cab.. Men regler er regler ser jeg.
Dr_S Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 Syns det virker helt merkelig at folka som eier Rudskogen skal stå der og se på hvordan det kjøres på banen, og at de kan dobbeltfakturere helt som de selv vil hvis det begås "overtramp". Hva er egentlig problemet? Er uansett Vegtrafikkloven som gjelder, er det sanda de er redde for eller hva? Hvor mye penger betaler Gatebil for at de ikke skal risikere denne "straffen" som ligger å lurer i buskene? Eller andre treffarrangører, for den saks skyld. Står det i kontrakten at Rudskogen kan dobbeltfakturere hvis det grisekjøres for mye??
///Magnus Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 Jeg sier bare en ting til dere som snurrer når dere girer ned... MELLOMGASS! Hørte at du virkelig har teken på heel&toe når jeg stod flaggvakt forrige helg. Merker at det er noe jeg burde øve på. Det blir mye bedre flyt om man får det til, og man slipper den tildels ukontrollerte låsingen av bakhjulene. Er vanskelig å få til skikkelig synes jeg, iallefall på bane, hvor det faktisk trengs. Noen tips?
hagenisse Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 Det er vel dessverre ikke noe annet å gjøre enn å trene. Jeg gjør det hele tiden på gata sånn at det skal gå mer naturlig på bane. Sjeldent man bremser så hardt på gata, så det blir jo en forskjell, men det er iallefall en god ide å ha orden på hvordan man skal plassere foten. Jeg vrir foten slik at det virkelig blir heel'n'toe, mens folk med litt større sko nok bare kan bruke sida på foten. Unngå låsingen av bakhjulene er jo hovedpoenget, men det låter jo jæskla tøft også da. Jeg bommer forøvrig ganske ofte på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå