Gå til innhold

serviceindikator e36

Oppheimen
 Share

Anbefalte innlegg

noen som vet hvor mange km jeg kan kjøre eller hvor lang tid det tar før jeg må ta neste service? har bare igjen 2 grønne lys og det røde og det gule, de andre grønne har slokna..

er det dyrt med nullstillingsverktøy og diagnoseutstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer jo litt med kjørestil. Med min kjørestil så går det vel en 3000km mellom hvert lys. Er jo bare å regne på det siden sist service..

Nullstillingsverktøy koster lite (du kan vel gjøre det med en binders..?), diagnose noe mer, men flere her på forumet gjør det jo billig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

faen.. skal ta alt nå jeg.. absolutt alt.... mye arbeid...

noen som vet hvor tykk bremsebelegget på bremseklossen er når det er slitt? hvordan vet jeg om bremseskoen er slitt? er vel va 5-10 mm igjen på de fleste klossene på utsiden av skiva, på innsiden har jeg ikke sjekka enda...

Lyset for at jeg har lite bremsevæske lyser, derfor jeg sjekker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare et rødt og gult lys igjen. Alt går fint, foreløpig ihvertfall.

Ja, men så er det ikkje meining at du skal køyre til ingenting fungerer lenger vel?! :?

Når du har rødt og gult igjen er det meiningen at du skal ta service, når du kun får rødt igjen har du køyrt over grensa. Så du bør nok ta ein runde ganske kvikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de lysene kan du bare drite i. de er ment som en veiledning. anbefalt liksom, for at du skal punge ut masse penger til verkstedene som bytter olje, filter og setter på en duppeditt med knapper og lys på de runde kontaktene i motorrummet for å få de grønne lysene tilbake.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...