kje Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Bmw e34 m50b20 vanos: Meget fornøyd med mine ~170 hk og ~220 nm (chip og sportsluftfilter), men lurer på hvordan æ kan oppnå betydelig mer effekt; også på lavere turtall. Kikket rundt på nettet etter mulige løsninger... Å skifte ut motoren til en m50b25 eller montere Supercharger virker mest interessant for mitt vedkommende. Noen som har noen invendinger eller tips? Hvis dere har peiling på pris, hvor æ evt kan få tak i ny motor eller supercharger (nettsider?) til min bil og arbeidsprosessen hadde det vært helt topp! http://www.bmwe34.net/e34main/other/racing/turbo.htm Takker og bukker på forskudd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 ess leverer jo kompressorer, men det er ikke billig... er billigere å montere en m50b25 tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2007 ess leverer jo kompressorer, men det er ikke billig... er billigere å montere en m50b25 tror jeg... Fant ingen charger til 520i på nettsida til ess... Hvilken prisklasse prater vi om? Om noen har en m50b25 må dere gjerne ta kontakt (PM) Bare bytte tvert om, eller må mye byttes ut/tilpasses? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Skal du ha drag fra bunn er ikke M50B25 heller noe å gå for. Drar ikke før 3500-4000rpm den heller. M30B35 er motoren å gå for om du skal ha bunndrag, og jevnt drag hele veien - men da mister du samtidig det "kicket" på topp. Føles derfor ikke like sprekt, men det går godt. Kompressor hos ESS er i prisklasse 50 lapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 kompressor er ikke billig nei, men de som har det sier det er verdt vær krone.... a-dekk har jo ett slikt turbo kit til 10laken da. er en billigere løsning det. sier ikke at det er like holdbart å bra da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2007 Er vel en "litt" mer omfattende jobb å montere inn en m50b35, Gunnar? En del mer som må skiftes ut og vanskeligere å få godkjent kan æ tenke mæ. Skal si mæ fornøyd med en 2.5l=) Lett å bytte om? Har kikka på Turbo og hele sulamitten, men supercharger var visstnok enkelt å greit å montere, driftsikkert og med et trykk på 6psi eller mindre slipper man å gjøre endringer ellers i motoren. Og kanskje viktigst for mæ: umulig å høre ved normal kjøring... 10k? Skal æ bruke penger skal de brukes med fornuft=p ...på noe holdbart. Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2007 ...noen som kan hjelpe mæ eller opplyse mæ på dette feltet? Takker for alle svar og innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Kommer vel an på hvordan du ser det.. jeg har en 3.5-liter med automatkasse og forstilling/bakstilling liggende.. diff og mellomaksling og hele pakka. Alt passer jo overens, og da går det fint å godkjenne også, men litt jobb er det selvfølgelig alltids. Turbo/kompressor skal du uansett slite mer for å få godkjent. Har en manuell kasse også, men tror jeg selger den separat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2007 Kommer vel an på hvordan du ser det.. jeg har en 3.5-liter med automatkasse og forstilling/bakstilling liggende.. diff og mellomaksling og hele pakka. Alt passer jo overens, og da går det fint å godkjenne også, men litt jobb er det selvfølgelig alltids. Turbo/kompressor skal du uansett slite mer for å få godkjent.Har en manuell kasse også, men tror jeg selger den separat. Har forstått det slik at det er en del like deler på 520i og 525i. ...en billigere og lettere affære med andre ord=) Har vel like god peiling på å skifte om motor, girkasse og drivverk som en tunfisk Men takker så møe for tilbudet! Du får sikkert ikke problemer med å få solgt unna det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå