Ballder Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Tok av dekket fra bimmeren for og levere det til lapping i dag. Dekket ble sikkert tett det, men det vet jeg desverre ingenting om før i morgen. De plundra først no grønnjævlig for å få av dekket, og etter sikkert 15 min med kløning var dekket av. Da fikk vi jo se at litt av gummien inne i dekke hadde blitt ødelagt pga. objektet (spiker type stor) hadde blitt trykket inn i dekket etter gjentatte ganger med vill makt og sammenpressing av dekket med maskinen de har der. Dette var ikke noe farlig mener de, og mener at dekket etter lapping vil bli som nytt. Da kom turen for og legge dekk på felg igjen.. Like mye kløning her som ved av prosedyren selvsagt, noe som resulterer i at ting går til H... Med den dingsen som ligger ann mot felgen som igjen fører dekket ned på felgen. (Den var lett og forstå tipper jeg) Det hele ender opp med en fin oppskraping av ytterste del av felgeringen. Da det er blank kant på denne så ble det synlig godt nok for meg. Det ble ca 15 cm med pen skramme. Mener at det er klar lakk på disse for og hindre korrosjon med mer, så vi vet jo alle hvordan denne vil bli om en kort stund hvis man ikke gjør noe med det. Konfronterte sjefen på verkstedet med dette, og han så ikke problemet. Det var nesten umulig og unngå noen små merker eller sår ved avlegg/pålegg fikk jeg fortalt. DUST!! Sa at om de følte seg kompetente til og utføre jobber som dette og ender opp med felgen slik den ble for meg, burde de kanskje holde seg for gode til en slik vurdering til. Denne felgen var STRØKEN når jeg kom... Det er den ikke nå. Gjør noe med det OSV. OSV. Etter en diskusjon som varte ca 15 min. (noe som er ca 15 min for mye) Ble vi enige om at de skulle beholde felg og dekk til i morgen for og få en lakkerer til og fikse på dette. Blir sikkert ikke strøkent igjen, men de ga seg nå til slutt og gjør et forsøk på utbedring i det minste. Forbanna irriterende dette her. Kliss strøkne ASA M5 kopier til 16 lapper med dekk dette her. 19" med 245/35 dekk. De sto på bilen når jeg fikk dem, men tipper de er toppen et par mnd gamle. Her ser vi hur den felgen ble. Ikke mye, men absolutt nok når man ikke har skylden selv. Den fremtrer som en fin hvit detalj på en ellers så fin og blank kant. Litt annen vinkel her. Og her er kjerra i sin helhet. IKKE KOMMENTER LYKTENE!! De sto på når jeg fikk bilen, og skal snart erstattes med orginale lamper igjen. Og her er linken til det beste dekkverkstedet i Larvik by!! http://www.dekkpartner.no/Forhandlere/Ostlandet/GummiserviceASLarvik.aspx OG HER ER VI. http://kart.gulesider.no/kart/map.c?ps=8&companies=&id=c_Z0HM31GM&n=59.0608910581966&s=59.0462282053691&e=10.0858808860904&w=10.0425968965987&zoom=3&tool=zoom&scrollX=0&scrollY=0 Skal ikke være usaklig med dem, men de lovet felgen forsøkt reparert innen i dag, noe de ikke klarte. Jeg skal en tur til Oslo i morgen tidlig klokken 06:00. Noe jeg ikke hadde planer om å gjøre med 245/35 på ene siden, og 215 ett eller annet 16" på andre siden. Ble forbannet da de ikke klarte og holde avtalen og forlangte felg og dekk tilbakelevert idag. Det fikk jeg etter litt om og men da de hadde levert denne til et lakkverksted. Kort fortalt så nevnte jeg at de nå får gratis PR og omtale for deres seriøse jobb og penger for jobben kan dere glemme. De har nå muligens sluppet billig unna med tanke på eventuell erstatning, men det bryr meg null nå. Jeg nevnte tidligere at ny felg ville bli påkrevd om deres utbedrings forsøk ikke lyktes, noe han sa at jeg bare kunne glemme. Det var da det ble sagt, at jeg begynte og bli lei og utolmodig. Så for meg en laaang vei imot en ny felg om så skulle bli utfallet, noe det garantert ville blitt. Så DEKKPARTNER/GUMMISERVICE I LARVIK!! Her er reklamen jeg lovet deg. Tusen takk for forståelsen over min fortvilthet i denne saken. Du var proff til og begynne med, men det avtok desverre etterhvert. Til slutt skal jeg si at dette sikkert er et enkelt tilfelle med maks uflaks fra dems side, og de var meget imøtekommende og tok fullt ansvar med en gang. Dette avtok i dag desverre, og jeg står igjen med et nesten strøkent 19" reservehjul på M5 felg. Ny felg og dekk skal kjøpes snart.
StianA Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 huff dette hørtes ikke bra ut:( de skulle da ha klart dette utenå lage en skramme i dekkene, men er jo positivt at de tilbydde seg og fikse skrammen da, finnes jo folk som ikke hadde gjort det i heletatt... men som sagt dette var leit!!
2mMy Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 merkelig at de andre klarte å få på dekkene uten en skramme da!
Ballder Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Skrevet Mai 29, 2007 Hvor var dette? Se resultatet før jeg vurderer og oppgi navn på dem.
///MoePower Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Med så store dekk og bare 35 i profil, så er det RIIMELIG stramt å få dekket av felgen, dette er nok grunnen til at de brukte så lang tid, men det unnskylder jo ikke at de ødela felgen. Den saken som skal ligge mot felgen mens den fører dekket over felgkanten, den saken finnes det en justeringsskru på, slik at man kan begrense den "skinna" til å være kanskje en halv cm ifra kanten, i tillegg, når de begynner med dekkspaker (som de trolig må bruke på så liten profil) så er det avsatt plass på den skinna for å brekke dekket over felgkanten, la de bare dekkspaken rett mot felgkanten..? Den skinna der er ganske skummel om man ikke strammer den justeringsskruen etter felgens størrelse, da VIL den bli å skrape mot kanten på felgen. Et dekkverksted skal ha så mye utstyr for å få til å legge om dekk uten å skade felgen at det de nå har prestert er SKAMMELIG! Syns ikke du skulle krevet lakkering, syns du skulle krevet NY FELG jeg! Slike ting er ikke akseptabelt, og det finnes ingen annen unnskyldning enn at de er kløner, eller så har de brutt sund diverse justeringsmuligheter på maskinen. Syns det hele høres ut som amatører i arbeid..
Ballder Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Skrevet Mai 29, 2007 Med så store dekk og bare 35 i profil, så er det RIIMELIG stramt å få dekket av felgen, dette er nok grunnen til at de brukte så lang tid, men det unnskylder jo ikke at de ødela felgen.Den saken som skal ligge mot felgen mens den fører dekket over felgkanten, den saken finnes det en justeringsskru på, slik at man kan begrense den "skinna" til å være kanskje en halv cm ifra kanten, i tillegg, når de begynner med dekkspaker (som de trolig må bruke på så liten profil) så er det avsatt plass på den skinna for å brekke dekket over felgkanten, la de bare dekkspaken rett mot felgkanten..? Den skinna der er ganske skummel om man ikke strammer den justeringsskruen etter felgens størrelse, da VIL den bli å skrape mot kanten på felgen. Et dekkverksted skal ha så mye utstyr for å få til å legge om dekk uten å skade felgen at det de nå har prestert er SKAMMELIG! Syns ikke du skulle krevet lakkering, syns du skulle krevet NY FELG jeg! Slike ting er ikke akseptabelt, og det finnes ingen annen unnskyldning enn at de er kløner, eller så har de brutt sund diverse justeringsmuligheter på maskinen. Syns det hele høres ut som amatører i arbeid.. Tanken om og kreve ny felg var der den, men skal sies at skaden er såpass liten, at de skal få muligheten i det minste. Kan være det blir nevt i morgen da jeg ser hur det ble. Neida.. De la ikke spaken rett på felg for og benne det over, men fomla inni felgen flere ganger for og prøve på lure innslag. Valgte da og holde kjeft, da jeg fulgte godt med og la merke til at det aldri var kontakt utenfor der dekket vill ligge ann mot felg. Den skinna du prater om knakk på ene siden, og det var da den ripen ble til da han ikke stoppet før jeg skrek ØØØYYY.. Ellers var alt rett innstilt på maskinen med tanke på avstand til skinne. Amatørarbeid ja... Hadde de lagt felgen rett vei med en gang som jeg sa til dem, så hadde dette vært unngått. Den minste kanten innvendig på felgen er jo innerst på felgen, så de skulle jo helt klart ha lagt felgen med utsiden ned slik at dekk kanten kunne legges ned i det dypeste innvendig om du skjønner. Nei.. Irritert ennå jeg.
Bimmerlars Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Har man en enkel dekkmaskin uten utstyr for å vippe dekket opp osv. er en sånn profil nokså kødden og jobbe med, men har man utstyret i orden så er det veldig greit igjen Amatørmessig av dem og ta på seg jobben om utstyret dems ikke er godt nok. Krev ny felg.
Ballder Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Skrevet Mai 29, 2007 Har man en enkel dekkmaskin uten utstyr for å vippe dekket opp osv. er en sånn profil nokså kødden og jobbe med, men har man utstyret i orden så er det veldig greit igjen Amatørmessig av dem og ta på seg jobben om utstyret dems ikke er godt nok. Krev ny felg. De har så absolutt utstyret som trengs til jobben.. Men som vi vet er jo utstyret bare halve jobben. Greit og skjønne hva man driver med også liksom. Gratis reklame og stor omtale på diverse forum blir ihvertfall noe jeg kan innformere dem om at de får om jeg ikke blir fornøyd.
Superbeetle Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Huff...tror ikke at folk som har lagt om dekk i 30år og som har blitt lært opp med radialdekk og som syntes at 70 er lavprofil bør ta på seg slike jobber.. Hvis det er "naturlig" med slike skrammer, hva gjør dem med krom felger? og f.eks 25 profil?
Ballder Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Skrevet Mai 29, 2007 Huff...tror ikke at folk som har lagt om dekk i 30år og som har blitt lært opp med radialdekk og som syntes at 70 er lavprofil bør ta på seg slike jobber.. Hvis det er "naturlig" med slike skrammer, hva gjør dem med krom felger? og f.eks 25 profil? De tror vel det er polert syrefast som tåler alt og selvsagt mener det er dårlig kvalitet når det går galt tipper jeg.
Hans Thomas Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Aff.. håper ikke det skjer noe likende med meg, i og med at jeg har levert mine felger til å få dekk på seg idag.. >.
Ballder Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Skrevet Mai 29, 2007 Aff.. håper ikke det skjer noe likende med meg, i og med at jeg har levert mine felger til å få dekk på seg idag.. >.< Har alltid hatt litt skrekken for sånn som dette, men har jo alltid gått bra. Helt til nå... Går vel mest sannsynlig bra for deg, men ta en grundig titt før du stikker av med dem. Nytter sikkert ikke å komme tilbake to timer senere.
Dr_S Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Gjetter på e18 motorsenter...sett de selv og de virker ikke helt stø på handa noen ganger. Kan anbefale Blå Ring, de kunne sakene sine.
Ballder Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Skrevet Mai 30, 2007 Gjetter på e18 motorsenter...sett de selv og de virker ikke helt stø på handa noen ganger. Kan anbefale Blå Ring, de kunne sakene sine. Det er IKKE dem. Men har desverre ikke best erfaring med dem heller. Har tatt knekken på et sett låsebolter der borte. Bruker ikke mutter trekker på låsebolter vet jeg, men de gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå