jensemann23 Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Hei. Moren min skal til danmark i sommer, og jeg tenkte å bestille fra koed til noen jeg kjenner i danmark som hun skal besøke, så hun kan ta med ny kamsett til meg. Det koster 1300 på koed, og 4000 i norge. Hvis hun pakker den ut, og kaster emballasjen, så kan hun vel ikke få pes i tollen?
Fredrik Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Tvilsomt, men hvis hun legger kamakselen sammen med jekken og/eller reservehjulet i bunnen av bilen skal det vel mye til før de oppdager at delen ikke bare ligger og slenger...
oddis Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Man må jo først bli stoppet i tollen også da... Og hvorfor ikke bare bestille en kamaksel fra koed.dk, blir omtrent det samme som å hente den ut manuelt. Du må betale dansk moms hvis du handler der nede, men den blir trukket ifra ved utenlandsordre (og den norske blir lagt til ved ankomst). Samma ulla.
bmwmsport Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Hei, Du må huske på at en privatperson kan ha med seg "andre varer" (som f.eks. kamaksler) for 6000 NOK over grensa uten å måtte betale norsk moms. Så ser ikke noe i veien for det her. Men som Oddis sier så må du/hun betale dansk moms ved kjøp her i Danmark, så man sparer bare frakt, og 195 NOK i tollgebyr på å hente her nede, ift. å få det levert på døra hjemme i Norge ///Mvh Geir Ove www.koed.dk
Fredrik Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Hei, Du må huske på at en privatperson kan ha med seg "andre varer" (som f.eks. kamaksler) for 6000 NOK over grensa uten å måtte betale norsk moms. Så ser ikke noe i veien for det her. Men som Oddis sier så må du/hun betale dansk moms ved kjøp her i Danmark, så man sparer bare frakt, og 195 NOK i tollgebyr på å hente her nede, ift. å få det levert på døra hjemme i Norge ///Mvh Geir Ove www.koed.dk Det har intet med saken å gjøre, men er ikke grensen for innførsel av varer den andre veien (altså inn til Danmark)... lusne 1200 kroner pr. person ?...
bmwmsport Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Jo det tror jeg faktisk.. Men på den annen side har jeg aldri sett tollkontroll INN i Danmark, på noen grense, enda så mange ganger jeg har passert, både fra Norge, Sverige og Tyskland..
Fredrik Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Nei... jeg har heller aldri blitt stoppet med bil på vei inn til Danmark, men jeg har en svigerinne som engang ble stoppet på Kastrup fordi hennes minkpels; som hun hadde på seg, virket for ny for tollerne. Det var korrekt iom. at den var kjøpt billig i Kina... som hun via Frankfurt kom direkte fra. Straffetollen ble på temmelig mange tusen kroner og den billige minken ble ikke så billig allikevel. En både kjedelig og unødvendig sak mener jeg... som om ikke den danske stat skuffer inn nok penger i skatter og avgifter fra før...
eriklepe Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 ble stoppet av danske tollere på vai fra tyskland:) så de er der! Man kan vel få tilbake dansk moms når man handler der nede? Får jo tilbakeført tysk moms på noen biler....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå