Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God dag.

Jeg må nå skifte lyspære i begge nærlysene og i det ene bremselyset bak. Pærene er kjøpt inn. Jeg har aldri gjort dette før, og er ikke så bilteknisk av meg fra før heller, så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre (først og fremst hvordan jeg skal komme til pærene). Er en smule redd for å ødelegge noe annet dersom jeg bare tar meg en tur inn og prøver. :P

Noen som har en god veiledning å komme med? Hadde vært veldig takknemlig.

Det gjelder for øvrig en E36 316i 1997.

Takker.

Skrevet

Les instruksjonsboken, den pleier å gi gode tips. :)

Ellers er det vel ganske god plass under panseret på bilen din vil jeg tro. Tradisjonelt pleier det bare å være i vri sokkelen - og vips er det bare å trekke ut sokkelen fra lykta. Pass bare på å sette den nye lyspæra inn slik den gamle satt, så skal det nok gå bra.

Bremselyset bak vil jeg anta at du skifter innenfra bagasjerommet.

Lykke til. :)

Skrevet

Kan hvertfall forklare bak til deg..

Du bare skrur av dekselet bak i bagasjerommet, altså det som er bak lykteglassene.

Så der ser du masse pinner som stikker ut, pærene sitter fast på disse.

Da er det bare å vri (ca 90 grader) og dra ut pinnen med pæren på, og så vrir du pæren litt og, også ca 90 grader. Så voila, bare å skifte! og gjøre det samme for å få den inn igjen! Håper det var til noe hjelp

Skrevet

Foran så sitter det et plast deksel bak på lykten som du vipper ut i overkant, og løfter opp. pæren sitter festet med en metall bøyle på hver side av pæren, -og du skjønner fort hvordan denne løsnes. En ting du skal være obs på er at du ikke skal ta på glasset til de nye pærene dine, veldig viktig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...