Gå til innhold

Førerkurset på Nürburgring snart fulltegnet

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette kurset er absolutt egnet for nybegynnere! Man kjører i sitt eget tempo, og vil i liten grad oppleve "trykk bakfra" slik man kan gjøre på norske banetreff. Det er viktig å få presisert at dette ikke er et typisk banetreff, men et meget lærerikt kurs med dyktige instruktører. At det i tillegg er meget sosialt gjør det hele til en avhengihetsskapende hendelse. Er man helt nybegynner, tar instruktørene hensyn til dette og veilder deg gjennom banen på en utmerket måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt skummelt!

Ringen er liksom "litt" mektig. Føler meg ikke akkurat klar til å delta på noe slikt, med så mange flinke førere rundt.

Først må du få bilen iorden. Men det er nok av uerfarne fører som kommer på kurset, du har jo litt erfaring da! Bare å hive seg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kurset er absolutt egnet for nybegynnere! Man kjører i sitt eget tempo, og vil i liten grad oppleve "trykk bakfra" slik man kan gjøre på norske banetreff. Det er viktig å få presisert at dette ikke er et typisk banetreff, men et meget lærerikt kurs med dyktige instruktører. At det i tillegg er meget sosialt gjør det hele til en avhengihetsskapende hendelse. Er man helt nybegynner, tar instruktørene hensyn til dette og veilder deg gjennom banen på en utmerket måte.

Hopp i det Gunnar, hopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringen er liksom "litt" mektig. Føler meg ikke akkurat klar til å delta på noe slikt, med så mange flinke førere rundt.

Enig med Gunnar at Ringen er "litt" mektig. Selv føler jeg ikke at det er alle de flinke førerne som gjør at jeg ikke er klar for dette kurset nå. Men heller redskapen jeg har til disp. :shock:

520 Touringen blir for spett for denne banen/ kurset syns jeg. Vil og skal være med på dette kurset/ opplevelsen når "riktigere" redskap er handlet inn :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Gunnar at Ringen er "litt" mektig. Selv føler jeg ikke at det er alle de flinke førerne som gjør at jeg ikke er klar for dette kurset nå. Men heller redskapen jeg har til disp. :shock:

520 Touringen blir for spett for denne banen/ kurset syns jeg. Vil og skal være med på dette kurset/ opplevelsen når "riktigere" redskap er handlet inn :wink: .

Hvorfor ikke få litt erfaring på Ringen med et fornuftig ant. hestekrefter først... så har du bare mer å se frem til på alle måter... Hopp Steffan... Hopp... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke få litt erfaring på Ringen med et fornuftig ant. hestekrefter først... så har du bare mer å se frem til på alle måter... Hopp Steffan... Hopp... :wink:

Det er et godt og viktig poeng! Man kan få et stort utbytte av å kjøre på denne banen med en bil uten for mye effekt. Mitt første kurs kjørte jeg med en E30 318i. Det holdt i massevis for meg! Det siste man skal bekymre seg for er hva andre synes. Jeg har inntrykk av at det dessverre opptar mange. På kurset er man helt og holdent seg selv. Det er faktisk behagelig å kunne konsentrere seg om kun sin egen kjøring og tilbakemeldinger fra instruktøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette SKAL jeg være med på en gang. Bilen min har jo allerede vært der. :)

Har vurdert det i et par år nå, men ser ikke ut som om det blir noe før neste år iallefall. Hva koster moroa da?

Edit: Så det kostet €1200,- nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...