arne Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Heisan, lurer litt på å kjøpe en E34 530IA 1993. Har hatt E34 520I 1992 før, og var veldig fornøyd med den, så nå vil jeg ha Bmw igjen.. så da er spørsmålet: hva skal man se etter på disse modellene med v8? Eller er det enkelt og greit like lite tull med v8 som rekke6 Så har du noen synspunkter så sleng det ut...
Ellingsen B. Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 530iA V8 er fin modell syns jeg. Den bruker overraskende lite suppe for å være V8er. Det er vel de samme "svakheter" på en 530i som en 520i. Så du vet sikkert om de fleste. Rusten dukker opp på samme stedene, foringer, bremseskiver,klosser etc. Ellers kan det jo være greit å gå over motor at det ikke er no oljelekk og at den er tett å fin. Ellers står det meste her http://www.autopower.se/begagnatguiden/e34beg.asp
elling Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Heisan, lurer litt på å kjøpe en E34 530IA 1993.Har hatt E34 520I 1992 før, og var veldig fornøyd med den, så nå vil jeg ha Bmw igjen.. så da er spørsmålet: hva skal man se etter på disse modellene med v8? Eller er det enkelt og greit like lite tull med v8 som rekke6 Så har du noen synspunkter så sleng det ut... De første V8'erne har noen svakheter (M60 motoren). Boltene til toppen bør vistnokk etterstrammes (ifølge mitt lokale bmw verksted) og boltene til oljepumpa bør etterstrammes. Ellers har de vell samme svakheter som arvtakeren M62, hvor toppakningene bør skiftes etter en stund (se om pluggene bader i olje) og de tåler ikke motorvask uten å suge vann ut rundt pluggene etterpå pga litt epa design på deksler. Men det er fine biler, og fine motorer, jeg var veldig fornøyd med min 3.5 liters M62
arne Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Skrevet Mai 30, 2007 Takker for svar.. da tror jeg det blir Bmw igjen.. Kunne få full garanti på motor og gir da dette var overhalt på Bmw verksted. Men stemmer det at det er 220hk i 3L`ern?
Hakon Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Er vel 218 hester i de bilene ? Ikke spesielt rask bil, men moro med V8.
Fredrik Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Er vel 218 hester i de bilene ? Ikke spesielt rask bil, men moro med V8. Ja... den har 218 HK, men hovedproblemet med M60B30 motoren er at den er temmelig spiss i karakteren... dvs. at den krever mye turtall for å yte tilstrekkelig. Årsaken er at det maksimale dreiemomentet på 290 Nm først viser seg ved hele 4500 rpm. Til sammenligning yter arvtageren M52B28 motoren (f.eks E38 728i) maksimalt 280 Nm ved 3500 rpm. I tillegg kommer bensinforbruket som heller ikke er spesielt økonomisk med et gjennomsnitlig forbruk på 1,13 liter/mil for M60B30 motoren i E32 730i. Tilsvarende bruker M52B28 motoren i E38 728i iht. BMW kun 1,00 liter/mil i gjennomsnitt. De reelle tallene for E32 730i er nok ganske sikkert betydelig høyere... en tidligere kollega på jobben snakket om 1,4-1,6 liter/mil med automatgear...
arne Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Skrevet Mai 30, 2007 Ja, sånn litt "treg" var min forrige bmw også, da med M50 motoren, må ha veldig mye turtall før de begynner å virke... veldig rart hvis man ikke er vant til det..men det er en vanesak som mye annet
Fredrik Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Ja, sånn litt "treg" var min forrige bmw også, da med M50 motoren, må ha veldig mye turtall før de begynner å virke... veldig rart hvis man ikke er vant til det..men det er en vanesak som mye annet Den første utgaven av E36 325i med M50B25 motoren uten Vanos er virkelig kjent for å være spiss i karakteren med et maksimalt dreiemoment på 245 Nm ved skyhøye 4700 rpm. For å sette dette i perspektiv har M52B28 motoren (f.eks E36 328i) en maksimal effekt på 193 HK ved små 600 rpm mer (5300 rpm). Dagens N52B30 motor (f.eks E87 130i) utvikler til sammenligning maksimalt 315 Nm ved lave 2750 rpm og 265 HK ved 6600 rpm.
M6 Bjørn Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 arne Har sett annonsen på denne bilen,stemmer det att den ikke har AC/klima? Står også att den har diffbrems og antispinn,det stemmer vel ikke?Enten så har den vel bare antispinn eller bare diffbrems.Tror ikke den ble levert med begge...
arne Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Skrevet Mai 31, 2007 Jepp, stemmer at den ikke har A/C ja.. litt synd det! Men det med antispinn og diffbrems skal jeg undersøke, tror ikke de kom med begge deler nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå