Gå til innhold

Overhaling - M50B20

Puma
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 94 mod 320 Cab, som ser ut til og ha VANOS enheten. Går derfor ut fra at det er en M50B20 motor. Denne har nå gått 180k og trenger nok en overhaling i løpet av sommeren. I den forbindelse lurte jeg på om det var noen her inne som kunne hjelpe til med og lage en "liste" eller "tråd" med tips og triks for hva som bør gjøres?

Synes bl.a min bil går litt ujevnt på tomgang, den "rister" litt om man kan si det. Samtidig lurer jeg på om det "rakler" litt i VANOS enheten og at den trenger et rep set.

Alt annet i samme gate som rengjøring av LLM (hvis mulig), tomgangsventil og andre "duppedingser" kan oxo beskrives her.

Har sett noe på forumet, men ikke samlet og ofte ikke bekreftet at det ble bedre osv...

Alle tips og inspill mottas med takk. Regner med at dette kan være til hjelp for andre en meg her inne oxo. Er jo en del av disse motorene rundt omkring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det alderen på bilen din tilsier så har du M50B20, denne kom med vanos i 92-93. Og M52 kom vel ikke før i 95.

En enkel måte du visuelt kan se forskjell på de 2 motorene er ved å se på Vanosenhetsdekselet, Hvis det er Champagne/sølv-farget så har du M50 motor, er det Svart så har du en M52 motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...