Teekay1983 Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Skjedde mer eller mindre det samme med meg etter at bilen hadde stått still ein knapp måned. Kjøpte nytt biltema batteri og alt fungerte igjen.
jensemann23 Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Men det kan ikke være batteriet hvis alt er helt dødt selv når han har på startkabler med full spenning. Så lenge det er skikkelig kontakt på klemmene da.. Sett på et multimeter på polene mens startkablene er på, og se etter om spenningen faller mye når du vrir på nøkkelen.
Haug530D Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 hvis det ikke gnistrer når du setter startkablene på batteriet er det ikke kortslutning. Det kan ikke være batteriet som er gåent! Glem det! Noe annet er galt, kontaktfeil et el annet sted. For hvis du kobler til startkabler og alt er i orden så vil det bli liv i bilen hvis det batteriet du har andre enden av kablene på er bra.Så her er det garantert ikke batteriet sin feil! Hvis ett batteri er kortsluttet er det ikke kontakt i det og man vil heller ikke få noen gnistring. Men du kan måle motstanden i batteriet, da ser du fort om det er gåent.
Bonden Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Vet at noen bmw modeller har en smeltesikring montert på plusskabelen (ikke utbyttbar) komplett ledning fra batt til starter ,må eventuelt byttes hvis det er dette .Har du ikke strøm noe sted .prøv med strøm fra et anet batteri med kabel rett på plusspungt i motorrom (ikke batteri)
BmwKlovn Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Skrevet Mai 30, 2007 Nå har jeg byttet ut det gamle batteriet med et annet jeg hadde ståans som har funket for noen uker siden. Helt dødt, tok i tillegg til det "nye" batteriet startkabler og lot bilen stå og gå. Det knistret ingenting når jeg satt klemme på det "nye batteriet" og bilen var fortsatt helt død. Jordingen er også veldig fin. Hmm?
jensemann23 Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 ja, som sagt så må det være noe annet feil. Smeltesikringen el.l. Sjekk dette. Prøv også å måle det frem, mål f.eks gjennomgang mellom pluss i sigarett tenneren og batteri pluss. Og mål om du har gjennomgang mellom gods på motoren og minuspolen
spitz Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 ja, som sagt så må det være noe annet feil. Smeltesikringen el.l. Sjekk dette. Støtter denne - jeg har hatt nøyaktig samme problem (på en 200sx riktignok), og der var det en slik sikring som var problemet.
BmwKlovn Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Skrevet Mai 31, 2007 Prøvde nå å sette et batteri foran i motorrommet med + kabelen der + kablene kommer ut i motorommet og - på gods. Samme gamle, helt dødt!
BmwKlovn Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Skrevet Mai 31, 2007 Nå målte jeg om det var gjennomgang fra + på batteri og + på polen bak til mange + foran i motorommet.. Å det var gjennomgang. Det samme var det med - Noen?
JIMVP Skrevet Juni 1, 2007 Skrevet Juni 1, 2007 kjøp deg nytt bateri! sjekk ar den lader som den skal med det samme..
BmwKlovn Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Skrevet Juni 1, 2007 Har du lest innleggene eller? Som sagt har jeg prøvd et batteri som er fint å fungerer. Å alt var HELT dødt så...
Sir Hofstad Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Du får måle videre ned til starter, dynamo osv... Sjekke at det er strøm inn på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå