ChrisAppelsin Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Hei skal hente felger i sverige i helgen, verdi på disse blir 14 000kr, tenkte å skrive kvritering på et viss beløp for å slippe toll, er det bare å si du eks har tatt innbytte, og hva er denne grensa på for å slippe toll.. er det 1000kr, ell 5000kr... litt dumt å ha felger til 14tusen og kvitering på 1000kr.. men hva kan tollen egentlig si..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Kan du ikke sette på dem nye der borte? å si du har henta noen gamle felger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Tenkte på det samme jeg og, forutsett at de er med dekk såklart Utenom det mener jeg at tollgrensa for norden er på 6000,- men vil ikke si det med sikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.Wenaas Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 sleng på noen stygge stålfelger som du kan setter fra deg i nabolandet. bare å rulle inn i avgifts-norge med nye sko da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisAppelsin Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2007 Skulle gjerne gjort det men er ganske heftige 19" uten dekk eller noe. så har nødt til å få to kviteringer... men lix hva vil tollen si vis du har papirer på at de koster kr 1000 men så koster de egentlig mye mer... har man papirer så har man papirer... kan jo si at det var innbytte.. men må man da ha papirer på det a.. Norge er sjipt så vil bare vite at jeg ikke driter meg ut fullstendig! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 kan du ikke bare å ta deg en røyk og stå på andre sia med kikkert å vente til de ikke står der a ? Har aldri vært kontroll når jeg har kjørt over der de 5-6 gangene. Er et nr du kan sende sms til som varsler om kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.Wenaas Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 men følelsen av å kjøre over grensa med urent mel i posen er jo ikke å foretrekke! Jeg har mareritt om å bli flagga inn, men ved rein refleks smeller jeg høyre beinet i bånn... Nei da, gjør som Hr.smith sier. Uansett er ikke tollerne ute etter å taue slike som deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Finn deg overgang uten kontroll. Den lokale overgangen her borte har det iflg den gamle damen som bor ved siden av ikke vært kontroll siden 1992! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Tror ikke du skal regne med å slippe moms ved å si at du har bytte noe med karen. Du får nemlig ikke refusion av Moms på ting du som privat person sender ut av Norge, og felgene du tar med til Norge representer den verdi de oprindeligt er solgt til i det land du har kjøpt dem, ergo skal du betale moms av den verdi Står helt sikkert korrekt grense for maks verdi du har lov å innføre mva frit her et sted : http://toll.no/templates_TAD/MainSubjec ... anguage=NO Men mener at det er 3700,- under 24 timers ophold i utlandet, og rundt 6.000,- hvis du har vert ute mere end 24 timer.......men husker ikke helt. Så bare ta med 3 andre og sig dere har vert der så lenge at dere kan innføre for 6.000 hver, en felg pr. mann Skal brukes til bane bil som dere deler på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 hvorfor kjøre gjennom tollen i det hele tatt? sikker på at de gidder å bry seg om noen felger? bare å legge felga inne i bilen og se at det ikke er kontroll og kjøre det. og være glad du slapp gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Bare å kjøre som Bmwhans sier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå