Gå til innhold

Hente deler i sverige og TOLL på grensa?

Share

Anbefalte innlegg

Hei skal hente felger i sverige i helgen, verdi på disse blir 14 000kr, tenkte å skrive kvritering på et viss beløp for å slippe toll, er det bare å si du eks har tatt innbytte, og hva er denne grensa på for å slippe toll.. er det 1000kr, ell 5000kr... litt dumt å ha felger til 14tusen og kvitering på 1000kr.. men hva kan tollen egentlig si..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne gjort det men er ganske heftige 19" uten dekk eller noe. så har nødt til å få to kviteringer... men lix hva vil tollen si vis du har papirer på at de koster kr 1000 men så koster de egentlig mye mer... har man papirer så har man papirer... kan jo si at det var innbytte.. men må man da ha papirer på det a.. Norge er sjipt så vil bare vite at jeg ikke driter meg ut fullstendig! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke bare å ta deg en røyk og stå på andre sia med kikkert å vente til de ikke står der a 8) ? Har aldri vært kontroll når jeg har kjørt over der de 5-6 gangene. Er et nr du kan sende sms til som varsler om kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men følelsen av å kjøre over grensa med urent mel i posen er jo ikke å foretrekke! Jeg har mareritt om å bli flagga inn, men ved rein refleks smeller jeg høyre beinet i bånn... Nei da, gjør som Hr.smith sier. Uansett er ikke tollerne ute etter å taue slike som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg overgang uten kontroll. Den lokale overgangen her borte har det iflg den gamle damen som bor ved siden av ikke vært kontroll siden 1992! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal regne med å slippe moms ved å si at du har bytte noe med karen.

Du får nemlig ikke refusion av Moms på ting du som privat person sender ut av Norge, og felgene du tar med til Norge representer den verdi de oprindeligt er solgt til i det land du har kjøpt dem, ergo skal du betale moms av den verdi

Står helt sikkert korrekt grense for maks verdi du har lov å innføre mva frit her et sted :

http://toll.no/templates_TAD/MainSubjec ... anguage=NO

Men mener at det er 3700,- under 24 timers ophold i utlandet, og rundt 6.000,- hvis du har vert ute mere end 24 timer.......men husker ikke helt.

Så bare ta med 3 andre og sig dere har vert der så lenge at dere kan innføre for 6.000 hver, en felg pr. mann :)

Skal brukes til bane bil som dere deler på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...