Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skal låse igjen dørene, så spretter bare låsene opp igjen etter en rask tur ned. Samme når jeg skal låse opp, så må jeg først låse opp, men da låser bare førerdøra seg opp, så må jeg låse igjen og da låser alle dørene seg opp. Ganske plagsomt. Noen som vet hva det kan være for ?

Skrevet

har det samme på min 520, tror det er brudd i kablene som går til koffert lokket, har også hørt det kan være dårlig kontakt ved bensinlokket.

Skrevet

Det var sånn på min også, jeg justerte inn den dingsen som står i dørkarmen, den som døra låser seg i. Å den justerte jeg litt bak slik at døra låser seg bedre, den sitter med 2 torx skruer om jeg husker rett. Dette ble i hvertfall bra på min bil.:)

For å teste om det er den så kan du sette kneet eller noe på døra å presse den innover å så låser du bilen, holder låsen seg inn da så er det den.

Skrevet

okei.. så i det andre inlegget her om sentrallåsen, at det var en knapp ved hengslene som måtte teipes over, å da funka det? prøvde å se etter den knappen ved hengslene, men fant ingen knapp.. lyse i taket slår seg heller ikke av etter at alle fire dørene er lukka..kan det tyde på at noen av dørene ikke er igjen? feks, bagasjerom/tanklokk, har det noen sammenheng? O_O

Skrevet
okei.. så i det andre inlegget her om sentrallåsen, at det var en knapp ved hengslene som måtte teipes over, å da funka det? prøvde å se etter den knappen ved hengslene, men fant ingen knapp.. lyse i taket slår seg heller ikke av etter at alle fire dørene er lukka..kan det tyde på at noen av dørene ikke er igjen? feks, bagasjerom/tanklokk, har det noen sammenheng? O_O

Se på den delen som døren skal gå i inngrep med, den som står på bilen, inni den skal det være en mikrobryter, ikke på selve døren.

Skrevet

12737.gif

Den nr 8 her justerte jeg lengre inn, slik at døra kommer lengre inn og den kommer mere i kontakt med den lille bryteren som står der.

Denne bryteren blir slitt og derfor så skjer dette:)

Skrevet

her er bilde av det:

dsc01192yu5.jpg

Skrevet

takk for bilder å greier, nu fant jeg brytern :) forrige eier hadde allerede teipa den, men teipen var blidd så løs at den var ikke til hjelp.. men.. nytt "problem" oppsto.. funka hvertfall, men blei litt rart.. da jeg låste, var alt som normalt.. untatt at bakdøra bak førersetet reagerte ikke.. låste seg ikke, hørte et lite klikk, men den gikk ikke i lås.. og da jeg låste opp på førersida, så ble døra låst opp, men låseknappen blei nede, så så jo ut som døra var låst, men den var åpen.. skjedde det samme da jeg låste på passasjer sida.. alle andre låseknappene sto normalt, untatt døra jeg låste på.. øh? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...