Gå til innhold

glassfiber hattehylle e36...

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Det er mulig. Men det er meget bra "redskap". Vinylen er mere tøyelig en dem fleste andre. Og støpeplasten er ekstremt drøy. Så jeg tviler på at du finner noe annet som er like bra tilsamme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så bra ut dette, ser ut som de har blitt lagt noen timer ned i dette projektet.

Var litt lettere på bilene mine, i 520en bygga jeg en todelt lukka kasse for 2 4", to 5" og diskanter, ble kjapp og god lyd som passet godt med swiss audio 8" suben (8" på 300w rms mellom framsetene).

På den andre bilen ble det 4 6,5" i glassfiberkasse bygd med en bunnplate i 22mm spolplate, 8" slavesub i midten, kledd i sort skinn,(ekte, ikke biltemaskinn), ble god lyd med nok bass uten sub. volumet ble rundt 30 liter, bygget ca 10 cm høyt, men trenger ikke se den lille spoilern på bakluka uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. Pittelitt OT, men er da relatert :P

Nautiluz:

Vurderer å putte to 11" subber i min hattehylle (E36 Coupe), men alt det stålet under der.. Er det nødvendig å forsterke noe etter å ha kuttet hull i alt det der?

Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et spørsmål til.

Den siste veggen på kassen som elementene er i er den du har støpt inn i hattehylla ettersom jeg har fortstått.

Så hvordan fester du da kassen til den veggen, etter at du har trekt hattehylla i alcantara? Er jo ikke mulig å få inn noen skruer etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var 2 bra spørsmål :) Lurer egentlig på akkurat det samme.. Hadde vært kult å sett noen fler gjøre det, så ta bilder :) Jeg har ordnet meg en hattehylle til, men ikke fått den enda.. Men skal prøve på noe av det samme :D Ikke bare for lyden sin skyld, men det var jo drit kult også :) Men, kan den plata skrues fast i hattehylla? Den som er oppå, som det er skåret hull til elementene i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 stk 11" i hattehylla i e36 coupe hørtes voldsomt ut!!

Da må du skjære ut MYE av det stålet som er der!!

Dersom noen har bilder av biler der noen har kappet i nevnt område, ikke nøl med å legge de ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, der var bilder tatt..

hpim1397zs2.jpg

hpim1398th1.jpg

hpim1399ah7.jpg

Sånn, det var det.. Siste bildet er fra midt på, mellom høyttalerene.. Men det jeg er litt skeptisk til, er å begynne å skjære i det å.. Det ser jo ut som det er mer enn 1 lag, og ganske tykt! Men om jeg skulle hatt 2 bass elementer i hattehylla, så kunne jeg vel hatt de der høyttalerne står nå, for å slippe å skjære så mye mer? :) Og hatt kasse under selvfølgelig!

Håper bildene hjalp noen? :) Si ifra om bildene var dårlige, og jeg skal ta nye, eller fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blir vel det jeg gjør i min, bare med 11" subber.

Spørs om det går da. Tanken var å ha mellomtonene på hver side av subbene. men når subbene ikke kan stå så nært inntil hverandre som jeg første hadde sett for meg blir det trangt om plassen!

Skal plukke ut hattehylla i helga og se hva som egentlig går ann å få til baki der.

Og forresten. Hva er best? Lage egen kasse til Focal mellomtonene som skal baki, eller å la dem bruke volumet til hele bagasjerommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...