mudbug Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Hei! Jeg skal skifte aliminium på vifte, er det noe må gjøre slik at jeg ikke gjøre feil.Takk for råd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 hva mener du? tenker du på Viskose koplingen i midten av viften? hvis det er den du mener så er det links gjenger på mutteren du skal skru på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2007 Hei! Ja, jeg mener den koplingen på motoren, hva mener du med links???takk! Hvordan får jeg ut??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet Juni 1, 2007 Share Skrevet Juni 1, 2007 Links gjenge betyr at den er omvendt av vanlig gjenge (Man må skru den til for å løsne om du forstår ? ) Kjedelig å prøve å stå å løsne den av gammel vane så strammer man den egentlig bare enda mer. Greit med tungen rett i munn der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Juni 12, 2007 Share Skrevet Juni 12, 2007 Vet du hvordan man får ut hele viften "TheBirg"? Viften i vår E39 lager en ulyd, og den er løs/slarkete. Kan det være at viskosekobingen(?) er ødelagt? Skal prøve å skifte denne viften selv, og lurer på hva som kan være galt, og hvordan man skifter denne. Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 12, 2007 Share Skrevet Juni 12, 2007 Vet du hvordan man får ut hele viften "TheBirg"?Viften i vår E39 lager en ulyd, og den er løs/slarkete. Kan det være at viskosekobingen(?) er ødelagt? Skal prøve å skifte denne viften selv, og lurer på hva som kan være galt, og hvordan man skifter denne. Takker for svar! Hvis den er løs/slarkete vil jeg tro det kan være defekt vannpumpe, ta av viftereimen å brøv å kjenn på viften om det er slark. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Juni 12, 2007 Share Skrevet Juni 12, 2007 Takk for svar. Men, hmm, blir viften løs viss vannpumpen er defekt? Har ikke tatt av viftereimen, men jeg kan rikke på selve viften. Det jeg mener på er løst, er det i midten av vifta, som markert med rød ring på bildet (det er fra en E34, men ganske likt E39) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 12, 2007 Share Skrevet Juni 12, 2007 Takk for svar. Men, hmm, blir viften løs viss vannpumpen er defekt? Har ikke tatt av viftereimen, men jeg kan rikke på selve viften.Det jeg mener på er løst, er det i midten av vifta, som markert med rød ring på bildet (det er fra en E34, men ganske likt E39) Nei jeg mente egentlig det som står igjen på bilen der hvor viften var skrudd på jeg da, altså vannpumpen. Nei det skal ikke være løst det som du har merket med rødt der nei, hele den koplinga skal være ganske tight og det skal være litt motstand når du vrir rundt vifta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 OK. Takk for svar. Er dette viskosekoblingen? Og er den da evt gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 Jeg ville antatt viskosekoblingen ja. Om ikke noen skruer har løsnet. Men prøv og se litt mens du beveger på viften, så skulle du kunne fastslå hvor problemet ligger. Riv og røsk altså. Siden jeg ikke har Haynes boka enda til min E39 (Skal kjøpe da det er så mye deksler og greier som jeg ikke er vannt med fra mine eldre biler, hehe....) Så bruker jeg GS Bildeler sin nettbutikk for å orientere meg, og det fungerer veldig bra ! http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... oWebRef=&/ Der kan man gå inn og se hvordan ting er skrudd isammen (Og sammtidig få prisene på den nye delen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 OK. Takk for svar. Er dette viskosekoblingen? Og er den da evt gåen? Jepp, den som er skrudd på viften er Viskosekoplingen og ja den hørtes gåen ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå