bjarneb Skrevet Juni 1, 2007 Share Skrevet Juni 1, 2007 jeg har nettopp ettermontert en 16/9 stor navi skjerm, men jeg får ikke lyd av cd spilleren, jeg har riktignok ikke en tuner baki. så radio er utelukket uansett, men skulle ikke cd spilleren virket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard1 Skrevet Juni 1, 2007 Share Skrevet Juni 1, 2007 men er det cd-spiller foran da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juni 1, 2007 Share Skrevet Juni 1, 2007 Får med CD på navi også. Men trodde den 16*9navi enheten hadde egen forsterker, kanskje ikke alle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarneb Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2007 denne har CD spiller i skjermen, og alt er koblet riktig iht koblingsskjema. men jeg har ikke fått tuneren enda. håper det blir lyd når den kommer på plass. men er ikke det en forsterker i den boksen inne i c stolpen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaro Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 Får du lyd fra navigasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarneb Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2007 aner ikke, forhåpentigvis kommer GPS antennen i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugejan Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 16:9 skjermen har verken radio eller forsterkar, så dette må du ha i tillegg. For å få CD'en i 16:9 skjermen til å virke må du ha ein BM54 radio modul. Dette ligg bak i bilen. Oppgraderte du frå vanlig Buisness CD spiller eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaro Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Kunne vært interessant å vite hvilken navimodul du har (MKIII el. IV?), og tipse deg om at forsterkeren kommer til å være intergrert i radiomodulen. Det finnes også eksterne forsterkere å koble til, men flere har det som meg der min radiomodul BM54 fungerer også som forsterker. Jarle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarneb Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2007 Takker for svar, jeg har en MKIII mener jeg, står ikke noe på den men den er CD basert. jeg har heller ingen inngang bak skjermen til rattkontrollen(?) noen som har en billig radiomodul eller forsterker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugejan Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Slike radiomoduler er sjelden vare her i norge. Ta ein titt på ebay.de eller ebay.com. Søk etter BMW BM54. Var ikkje klart over att det er innebygd forsterkar i BM54 modulen. I min er det ekstra forsterkar. Da treng du altså kunn radiomodulen. Rattkontollen går inn på Ibus'en så det er ikkje noen eigen kabel inn på skjermen til dette. Er kunn to kontakter inn på den og det er ein blå og ein kvit vist eg ikkje hukser heilt feil. Vist du har oppgradert frå vanlig Buisness radio, så trur eg kanskje du også må byte kabelen som går frå radiomodulen og fram til skjermen. MKIV er merka med DVD, MK3 ser lik ut MKIV modulen men det står ikkje DVD på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaro Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Takker for svar, jeg har en MKIII mener jeg, står ikke noe på den men den er CD basert. jeg har heller ingen inngang bak skjermen til rattkontrollen(?) noen som har en billig radiomodul eller forsterker? Jeg anbefaler deg å gå igjennom alle komponentene du har for å få satt opp alt korrekt. Navi-modulen: hvilken type, software og kartversjon. Tips; sjekk http://www.x5world.com/articles/all-bmw ... m-faq.html Kabelsettet: tilpasset anlegget og eksisterende kabler. Korrekt koblet selvsagt. Tips; http://forum.e46fanatics.com/showthread ... light=navi GPSantennen må være riktig type til din navi-modul. Radiomodulen finner du rimelig på Ebay. Pass på å kjøpe den med riktige kontakter til kabelsettet ditt (sjekk om du har runde eller flate kontakter). Jarle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarneb Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2007 er det noen uorginale forsterkere man kan bruke mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaro Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 er det noen uorginale forsterkere man kan bruke mon tro? Tror ikke det er så enkelt. Vet at disse selger adaptere til det meste; http://www.adapterworld.de/ men om de har noe som passer planene dine vet jeg ikke. Og de koster ganske mye. På Ebay er BMW's forsterkere rimelige, mye rimeligere enn BM54'en i allefall. Tror de fleste BM54'ene går for rundt 300 Euro. Når du har 16:9 monitoren er det vel flottere å gå for hele pakken? Navigasjonen, tlf og radiodelen bør du ha, samt integrere dette med rattkontroll. Det koster, men hever verdien på bilen din! Jarle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå