mort Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Etter at bilen har stått et par veker nå, så når eg starter den så går barre tempmåleren litt oppover det blåe feltet før den beveger seg litt ned og opp igjen mens eg kjører. Hjelp! ???
Glenno Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Sikkert termostaten og skift vannpumpe om du ikke har gjort i det, om du har type plast.
mort Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Skrevet Juni 2, 2007 kan jo prøva å skifta den ja.. men har lite lyst å skifta vannpumpe nåken måte å se på om den er av plast uten å ta den ut?
Glenno Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Tviler, men kansje noen andre som vet? Men hva koster det å skru ut å sjekke enn risiko på ødelegge noe? Jeg kjøper mye deler på mekonomen å mener vannpumpa koster rundt 700,-kr.
Gunnar Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Ble M30 noen gang levert med skovlhjul i plast da? Trodde det var bare M50 (520i/525i) som kom med det. Uansett må du ta en gjennomgang av kjølesystemet, sjekke om du får noe varmluft i lufteventilene, kjenne om radiatoren blir varm (du skal ha sirkulasjon i systemet), sjekke væskenivå, osv. Kan være det er på tide å bytte termostat.. står kanskje låst i åpen posisjon?
Glenno Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Ble M30 noen gang levert med skovlhjul i plast da?Trodde det var bare M50 (520i/525i) som kom med det. Beklager , gikk litt ut ifra M50. Om M30 har anner jeg ikke. Burde lest nærmer.
Alpina B10 Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Regne med du har sjekka det er kjølevann på bilen, ellers vil ikke tempmåleren virke......
mort Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Skrevet Juni 3, 2007 slanger og alt er varmt så eg rekner med at det sikkert er termostaten så er moden for utskiftning Det er nok varm luft i varmeapparatet og forresten
Kjell Z3 Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 Prøv å bevege litt på kontakten til måleren fremme i motorrommet. Vet du ikke hvilken det er så bare beveg litt på alle de små du ser der fremme, hadde et slikt problem på min 535, det var bare dårlig kontakt.
S.Arnesen Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 får vannpumpe til 530kr på bilextra. får også termostat på 80grader der....
Bjørn 320 Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 Du kan jo la bilen stå på tomgang ei stund...min vart i allfall normalt varm da når termostaten var gåen... Vil nok satse ein femmer på at det er termostaten din som er død
mort Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Skrevet Juni 3, 2007 fikksa seg plutseli detta va sikkert barra dårlige kontakt så de blei foreslått her oppe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå