Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. Driver å drømmer litt om diesel Bimmer som neste bil.. Er jo orginalt turbo i dem så de kan jo chippes og faktisk få ut en del ekstra nm og hester der.. :D Eneste er at ikke jeg har vært borti en diesel bil med effektanlegg eller i det hele tatt grom lyd.. Jeg tror i hverfall ikke det. Diesel V8 og V10 driter jeg i om har rå lyd, for det er nok litt i en annen prisklasse enn det jeg har lommebok til :P

Skrevet

En bil har i utgangspunktet to kilder for vesentlig lyd... motorlyd og eksoslyd. Eksoslyden er enkel å gjøre noe med (f.eks effektannlegg), men motorlyden er vanskeligere å gjøre noe med når det gjelder dieselmotorer. Det er imidlertid stor forskjell når det gjelder motorlyd fra en firesylindret dieselmotor og en sekssylindret dieselmotor... BMW´s M57 motorfamilie (f.eks E46 330d) har et lydbilde som faktisk er fornuftig. Det har ikke en firesylindret dieselmotor... og heller ikke BMW´s M47 motorfamilie (f.eks E46 320d). Konfilter og annet tullball gir ingen mening i forbindelse med en dieselmotor. Ergo må man nesten bare leve med at en firesylindret dieselmotor ikke har et interessant lydbilde... :roll:

Skrevet

Har faktisk hørt flere diesel biler som det ikke har vært den karakteristisk diesel-knakkle lyden i.

Og som fredrik sier,konfilter gjør lite med eksoslyden,men gir deg kun en morsom,men til tider slitsom,turbo lyd.

Skrevet

Slitsom turbolyd med konfilter kan jeg skrive under på. Skikkelig ille lyd etterhvert. Men som sagt fra før, er du oppe i 6syl, da trenger du ikke noe lydforsterkende. Skikkelig rå lyd. (kun kjørt 2001 530d. Og den har en fantastisk lyd.

Skrevet

je var i notodden på rånedemonstrasjon, der var det en e28 gamal drittøff 524tds, fy faen så grom lyd det var i den, hørtes ut som bensin, men det var en 524tds, han rusa den skikkelig opp og kom masse tøff svartrøyk ut av potta. Den burna lettere enn bensinbilane som var der... den var faen meg grom!! så det er mulig med gamal bil med tøff diesellyd.

hørte det susa i turbon og var grom motorlyd. Gikk stille på tomgang og bare blåste seg opp på turtallet... kanskje dere har sett den "team tuddal" BMWn der :twisted:

Skrevet

Deilig! Da er det jo håp. Drømmer om å kjøpe meg en 530D 2001 når jeg får lappen igjen. Var litt skeptisk fordi jeg har hørt 320d og 520d (de nye) fra tomgang og heleveien opp og det er ikke no deilig med den klukke/tikke lyden der ass. Uansett så er jeg ganske sikker på at det bilr import av bil da, viss jeg ikke har regnet feil med de nye co2 satsene.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...