morten_2 Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 skal prøve å få litt bedre lyd i en e36 coupe. alt av utsyr som sitter der nå helt orignalt fra fabrikk. syntes ikke det er noe super lyd akkurat. først og fremt som lurte jeg på hva slags størrelse jeg må ha på høytalerne i ved sparkeplata der: her: og så hva slags størrelse må jeg ha på dem i døra oppe ved dørhåndtaket der? et komponentsett fra focal som kunne ha gjort seg her? og så var det de høytalerne bak da: hva er det som går rett opp der uten å modifiser noe? kunne tenkt meg utstyr fra focal, der jeg er mer optatt av at ting skal spille reint og høyt. så tenkte jeg på en pioneer eller kenwood spiller. syntes det var fristene med en 88rs fra pioneer og forsterker fra audison. noen som kan gi noen tips her, hadde satt pris på det. Moderator edit: Fikset litt på linkene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 I sparke panelene dine sitter det orginalt 5.25" elementer. Men jeg vil anbefale deg å bygge dem om til 6.5" og frontmontere dem med avstiver på baksiden. Om du har 3veis frontsett ville jeg ha byttet til 2veis siden det kan være vanskelig å få tak i 3veis som passer. Og det er antagelig unødvendig dyrt. Kjøp deg feks ett Focal 165A1 sett i front og ett Focal 130A1. Eventuelt dropp det bak og kjøp deg ett dyrere sett forran. Lyden bør komme forfra. Du står sikkert sjelden med ryggen til en konstert, eller ett bra hjemme anlegg. Øra er jo vendt fremover av en grund. Pioneer 88PRS er en spiller jeg kan anbefale på det varmeste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten_2 Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2007 kunne tenkt meg å ha ting orginalt, men bare med bedre lyd og renere lyd enn orginalt. focal130kp foran. og kjøre en subber bak, blir det bra? høytalere bak vet jeg ikke hav jeg skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten_2 Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2007 noen som har noen formening om noe som er bra å bruke i en e36? har lyst til å bruke opp igjen alt borsett fra spiller og høytalere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juni 10, 2007 Share Skrevet Juni 10, 2007 Pioneer selger iallefall høytalere som er tilpasset orginalfestene i e36. Ser ikke bra ut med uorginale høytalere som er skrudd fast alle veier, selv om de gjerne spiller bedre! Selv er jeg fornøyd med orginal høytalerne men med litt ekstra bass fra Rockford Fosgate... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paddy Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Superbeetle Store er høgtalerene i hatthylla da ? Eg har sett i Infinity Kappa Perfect 6.1 framme , men har ikkje montert dei småe diskantane nokon plass , forslag til ein plass eg kan montera dei ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harryy Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 paddy: letteste er å montere de i dørtrekk om du har fester der, som jeg har. Hadde ikke på de gammle dørtrekkene da.. Ellers kan du vel lure de inn i noen av luft uttakene. Anngående hattehyllen så finnes det adaptere for å få montert inn 6*9 der. Men er ingen problem med litt stikksag å få montert inn 17cm høytalere heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten_2 Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 vil kun ha lyd fra foran kjøpe et 2 komponent sett til å ha foran i et focal sett og en pioner spiller m forsteker of bass. er focal sine basser like bra som høytalerne og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 16, 2007 Share Skrevet Juni 16, 2007 Hadde en gang 2stk bassere beregnet til hus i en kasse på 96l med 10l port som spilte 138.7db i en golf2! Basserene kostet meg 600kr tilsammen og forserkeren var en 4x75watt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten_2 Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2007 hvis jeg smeller inn en 130kp focal sett for sparkeplate i i døra. samt en dyr forsterker, og setter inn slike lydplater bak høytalerne kan det gi ok lyd? vil kun ha lyd foran. skal sette inn basser bak i bagasjerommet. er optatt av at ting skal se mest mulig orginalt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten_2 Skrevet Juli 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2007 forresten noen som vet om man kan få lagt signalkabler/høytalerer ledinger i coupe like mot innstigningslista, få gjemt det oppi der?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 26, 2007 Share Skrevet August 26, 2007 Hvordan gikk det her, ble det no ordnigs? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten_2 Skrevet August 26, 2007 Forfatter Share Skrevet August 26, 2007 vet ikke helt om jeg skal ha focal eller hertz høytalere... kjøpt inn sub og forsterker spiller er jeg heller ikke sikker på . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 28, 2007 Share Skrevet August 28, 2007 Du burde droppe høyttalere bak. Bruk kun frontsett! Jeg fjerna hattehylle høyttalerne nå her om dagen for å se hvordan det ble i sammenheng med bass inn i kupèen. Ble mye bedre. Før hørte jeg omtrent ikke noe til bass, men nå ble det et vanvittig trøkk i forhold. Men det var jo sikkert dette du hadde tenkt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten_2 Skrevet August 28, 2007 Forfatter Share Skrevet August 28, 2007 du, anders, her er slik jeg hadde tenkt det; 1. kun bruke frontsett, kjøpe et high end 2 komponent 5,25 " sett, som jeg kobler på forsterker som yter 150 w rms 2. ha sub baki, har kjøpt inn en 12 ground zero spl til 5000. kjøpte en digital monoblokk på 3000w rms til den, så lurte jeg på om jeg skulle rett og slett bare demontere høytalerne i hattehylla og bruke de til bass porter, noen som har gjort det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå