JoCCe Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 Lurer på om det er mye jobb å bytte registerkjede på m50b20. Hører en raslelyd når jeg ruser den med panstret åpent å mistenker register kjede, eller strammer, bilen er gått 230 000 å jeg vet ikke hva som er gjort med den av service ol, så om det har vært slurvet med oljen er det vell på tide å bytte.. Hvor mye vil dette koste på verksted? Hele fronten må vell av?
Haug530D Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 tror det vil ryke en del tusenlapper hvis du leverer den på verksted ja, er også en del arbeid vil jeg tro ja, har ikke skiftet på Bmw før men har skiftet på Mercedes og det var ett sant helvete.
JoCCe Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Skrevet Juni 4, 2007 hoff, blir sikkert ikke ha bilen så lenge, men kjipt om den ryker :S Dem skulle ha 3000 i jobb får å bytte en register reim, altså m20 motor, så sikkert noe i den duren på kjede å..
derrick Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 veit ikkje akkurat kor mykje det koster a byte på m50, men på m51 (tds) kosta da meg 18.000,- inkl arbeid og deler (kjeder,skinner osv) Men det er sikkert billigare på en bensinmotor?
oddis Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 18 lapper hørtes kriminelt mye ut. Ring din lokale forhandler og få et prisforslag. Du kan også gjøre det litt billigere ved å skru vekk alt unødvendig plastdeksler og diverse foran på bilen (som tar tid å fjerne = penger spart).
Haug530D Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 hoff, blir sikkert ikke ha bilen så lenge, men kjipt om den ryker :S Dem skulle ha 3000 i jobb får å bytte en register reim, altså m20 motor, så sikkert noe i den duren på kjede å.. Kan ikke sammenlikne å bytte kjede i forhold til reim, bytte reim på en M20 motor er gjort på en 1-2 timer og er en lett jobb hvor man må nesten kun av med noen deksler + vifte. på motorer med kjede, så går jo kjeden i olje, ned i oljesump og opp i toppdekselet, altså du må av med en god del mer. Men det er nok billigere enn Diesel motor ja.
Anderslien Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 Registerkjedet sies å være evighetsvarende da, men ingenting er jo det. Men uansett, så skulle det ikke trengtes å byttes på 230.000km. Sjekk strammeren din får du bytter kjedet hvertfall. Tror nok det heller er den.
Haug530D Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 Registerkjedet sies å være evighetsvarende da, men ingenting er jo det. Men uansett, så skulle det ikke trengtes å byttes på 230.000km. Sjekk strammeren din får du bytter kjedet hvertfall. Tror nok det heller er den. Ja det skal vel kunne vare hele bilens levetid egentlig, men det finnes nå eksempler på kjeder som har røket, men dette har vel en del å si med vedlikehold også. Men ta å sjekk strammeren, men skal du likevel demontere er det ikke sikkert kjeden er så dyr, jeg skiftet på en Omega jeg hadde tidligere og betalte ca 1000,- for kjeden, det er nå en billig forsikring synes nå jeg.
JoCCe Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Skrevet Juni 5, 2007 Ja var det jeg å tengte, alt må jo av får å bytte strammere uansett, så da kan ligså godt kjeden å bytte, har fått høre at skal man bytte strammere er det bare å bytte kjede også siden dette skal slite seg til sammen.. Nå skal det sies at jeg kun har skrud moped å båt motorer på noen hk( er motormann) men har egentli ikke skrud no særli på biler. Men skulle vell fått det til hadde æ hatt garasje. Kansje man skal ta en liten sjanse og håpe den holder, jeg har jo bytta olje og filter å det hadde forige eier også gjort.
Bonden Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 Det er bare en strammer den kan byttes uten noe særlig demontering ,men jeg regner med at du mener styreskinner og strammer ,da er det jo godt på vei så kjede blir ikke så mye ekstra jobb å ta med.
JoCCe Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Skrevet Juni 6, 2007 Så strameren klare man å bytte uten og ta av hele fronten å demontere motoren? Strammeren sitter vell på undersia? Nede på registret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå