Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen drar ikke ordentlig når jeg runder 4000 omdreininger. Den begynner da å nøle og drar vesentlig dårligere.

Kan dette være en indikasjon på slitte ventiler/kammer/løftere?

Vis det er det, hvor mye koster det for delene?

Bilen er en 318 is med m42 motor. Motoren tikker også en del

Skrevet

Da har du nok høyst trolig enten skamslitte kammer, dårlige/igjensmussa ventilløftere eller ekstremt dårlig kompresjon. Mest trolig de to første..

Skru av toppdekselet og ta en visuell sjekk på kammene. Du kan bruke negelen og kjenne om du finner noen slitekant horisontalt.

Er de ektremt slitte ser du tydelig skripler og slitemerker.

Jeg ville prøvd å fått tak i en komplett M42 topp, det er billigere enn å restaurere den gamle din (med mindre du gjør alt arbeid selv). Mener å ha sett noen til salgs her på forumet.

Skrevet

Om vanos ikke funker som den skal så går vel bilen dårligere en normalt på turtall over 3500 (er vel da ventilene skal åpne for fullt). Men høres riktig ut som oddis sier om ventilløftere.

Om den samtidig tikker og har eventuelle andre problemer som kan spores tilbake til toppen ville jeg gått for ny topp, eventuelt motor om du finner noe billig.

Skrevet

Hei, jeg har akkurat samme problem som deg.

Men det skjer ikke alltid, noen ganger går den helt som den skal, trekker jevt og fint hele veien, med det lille ekstra kicket eter 5000.

Men som oftest så går den som en bøtte møkk fra 4000 og opptil 5000.

Men det som er mest irriterende er at når jeg bremser ned og clutcher for ikke å kvele motoren så detter turtallet ned till 200rpm og vipper der, noen ganger så dør den helt også. Har prøvd med startgass rundt LMM, slangene og Konfilteret, men alt er som det skal, ingen glepper som trekker falskluft.

Skrevet

jeg hadde det samme problemet, jeg kan trygt si det er turtallsensoren din som er gåen, slitt. eller kommi noen MM lenger unna eller for nær. den sitter på reimskivehjulet og styrer tenninga sammen med regreima eller kjedene. :)

Skrevet

Kan være greit å få et verksted til å lese av eventuelle feilkoder i motorstyringen din. Dette for å enten avkrefte eller bekrefte feil ved sensorer.

Skrevet

Kom dette plutselig? Isåfall må du få lånt en ny lmm! Om dette har kommet over leeengre tid er det mere sansynlig at komp kan være dårlig eller at kammene er slitt, som oddis sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...