Gjerstad Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 Bilen drar ikke ordentlig når jeg runder 4000 omdreininger. Den begynner da å nøle og drar vesentlig dårligere. Kan dette være en indikasjon på slitte ventiler/kammer/løftere? Vis det er det, hvor mye koster det for delene? Bilen er en 318 is med m42 motor. Motoren tikker også en del
oddis Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 Da har du nok høyst trolig enten skamslitte kammer, dårlige/igjensmussa ventilløftere eller ekstremt dårlig kompresjon. Mest trolig de to første.. Skru av toppdekselet og ta en visuell sjekk på kammene. Du kan bruke negelen og kjenne om du finner noen slitekant horisontalt. Er de ektremt slitte ser du tydelig skripler og slitemerker. Jeg ville prøvd å fått tak i en komplett M42 topp, det er billigere enn å restaurere den gamle din (med mindre du gjør alt arbeid selv). Mener å ha sett noen til salgs her på forumet.
Gjerstad Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Skrevet Juni 4, 2007 Takk for det. Skal prøve å få sjekka det ut i dag! Vis noen har en m42 topp til salgs, send meg en pm
harryy Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 Om vanos ikke funker som den skal så går vel bilen dårligere en normalt på turtall over 3500 (er vel da ventilene skal åpne for fullt). Men høres riktig ut som oddis sier om ventilløftere. Om den samtidig tikker og har eventuelle andre problemer som kan spores tilbake til toppen ville jeg gått for ny topp, eventuelt motor om du finner noe billig.
general`s Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 kanskje det er luftmassemåleren din som har tatt kvelden
DagBMW Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Hei, jeg har akkurat samme problem som deg. Men det skjer ikke alltid, noen ganger går den helt som den skal, trekker jevt og fint hele veien, med det lille ekstra kicket eter 5000. Men som oftest så går den som en bøtte møkk fra 4000 og opptil 5000. Men det som er mest irriterende er at når jeg bremser ned og clutcher for ikke å kvele motoren så detter turtallet ned till 200rpm og vipper der, noen ganger så dør den helt også. Har prøvd med startgass rundt LMM, slangene og Konfilteret, men alt er som det skal, ingen glepper som trekker falskluft.
Nico_18 Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 jeg hadde det samme problemet, jeg kan trygt si det er turtallsensoren din som er gåen, slitt. eller kommi noen MM lenger unna eller for nær. den sitter på reimskivehjulet og styrer tenninga sammen med regreima eller kjedene.
DagBMW Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 Turtallsensor? Hvordan reperarer man dette, og er det kostbart?
aloebiz.net Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Turtallsensor? Hvordan reperarer man dette, og er det kostbart? Eller veivakselsensor (er det det samme?)
MrBrum Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Kan være greit å få et verksted til å lese av eventuelle feilkoder i motorstyringen din. Dette for å enten avkrefte eller bekrefte feil ved sensorer.
Frode_E30 Skrevet Juni 14, 2007 Skrevet Juni 14, 2007 Kom dette plutselig? Isåfall må du få lånt en ny lmm! Om dette har kommet over leeengre tid er det mere sansynlig at komp kan være dårlig eller at kammene er slitt, som oddis sier.
ruberhai Skrevet Juni 14, 2007 Skrevet Juni 14, 2007 Jeg hadde samme problem for et par uker siden! Bilen ville ikke mer på 4000 omdreininger... Til meg var det luftmengdemåleren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå