MrBrum Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 Noen som har erfaring med justering av forstilling i forhold til brede dekk?? Kjører med 225 dekk. Bilen styrer helt vanvittig. Direkte trafikk farlig vil jeg si. Kan risikere å bli tatt for fyllekjøring. Har akkurat justert forstillingen. Mekanikeren sa at brede dekk ikke tas hensyn til under justering av vinklene. Men senking derimot......men jeg er neimen ikke sikker på om dette er tatt hensyn til på min. Mek. så rart på meg da jeg sa at bilen er senket..... Noen som har erfaringer her? Evt hva fabrikkmål på spissing skal være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 ta å put noe mer trykk i dekkene... for min dro noe veldig fram og tilbake... da hadde jeg ca 2 bar i... så smalt jeg i 2,2 å da blei det noe helt annet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Ja bredden på dekkene har null og si for justering. Har de gjort det rett, så er alt innenfor sine gitte mål/krav. Dra på med litt luft i første omgang. Justerte de bakstilling på bilen din da? Er bakstillingen helt på trynet, så kan du oppleve mye det samme på en måte. Du fikk vel med en utskrift på justeringen? Der skal det komme frem hvilke verdier du har før og etter mener jeg. Ihvertfall "etter" verdiene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Di bilene jeg justerer legges på maks spissing innenfor fabrikkdata hvis dekk dimensjon tilsier det,dette er vel vanlig for å få minimalt med sporing .OBS Alt av kuler og foringer må være ok hvis det skal være noe vits . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Prøv å ha i meir luft i dekka først...gjerne opp mot 2,5 bar viss eg hugsar rett... Er også nokon dekk som sporar meir enn andre...men så aller verst bør det ikkje bli uansett viss alt er rett justert og du har passe lufttrykk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Prøv å ha i meir luft i dekka først...gjerne opp mot 2,5 bar viss eg hugsar rett...Er også nokon dekk som sporar meir enn andre...men så aller verst bør det ikkje bli uansett viss alt er rett justert og du har passe lufttrykk... men en ting på du skjekke før du gnur på luft i dekket.... dekkene tåler ikke evig med trykk.. egen eksperimentering på jobb (Dekkmann)... det skal stå på dekke ikke så langt unna dekk dimmen din.... f.eks (Max Load 45psi) ikke ha trykke så veldig nærme det (jeg ville ikke at mer en 35 når det er max 45psi)..... da får du feil slitasje å heile pakka.... ikke noe å satse på for å si det sån...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå