haugejan Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 Lakken har flassa av, samt eine felgen er litt kantkjørt, så eg tenker eg skulle lakke dei. Planen er som følger: Syre for å få vekk gamal lakk. kjemisk metall der det er felgen er kantkjørt Vanlig grunning og billakk samt 2 til 4 strøk klarlakk. Tror dere det vil gå greit å bruk vanlig billakk til felgene, eller må eg bruker speisell lakk?
StigJ Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 Skulle gå greit. Har det på mine. Bare jeg hadde på syregrunning.
E.Wenaas Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 Hva med å vurdere pulverlakkering? Koster noen kroner, men om felgene har en høy verdi i seg selv ville jeg ha pulverlakkert.
haugejan Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Skrevet Juni 4, 2007 Korleis lakkerer ein med pulverlakk? Kan ein bruke vanlig sprøyte, eller er dette noe spesielle greie? Felgene har ikkje noe voldsom verdi. Hadde dei det hatt, så hadde vell ikkje lakken flassa
E.Wenaas Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 Nei, pulverlakk "brennes" inn i felgen. Er ingen ekspert, men det kreves ting og tang man _normalt_ ikke har i husholdningen. Om jeg ikke er heeelt på jordet koster det kanskje 500,- per felg.
haugejan Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Skrevet Juni 4, 2007 Så var det å finne fargekode. Noen som har peiling korleis eg skal finne dette? Det er snakk om 18" E46 M3 replika felger. Dei med 10 doble eiker.
bmwhans Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 funker vel med vanlig billakk. men du kan polere felgene etterpå. da får du en liten hinne som er litt snillere mot steinsprut.
albjorkl Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 har en kompiss som bare pusset sine felger ned med sandpapir.. så grunnet han dem, å lakket dem med vanlig quick lakk på sprayboks. (slik man får kjøpt hos en farvehandel).. å det ble sinnsykt bra.. men jeg annbefaler å få dem pulverlakkert. det koster penger, men det er verdt alle penga. slenger ut et bilde av felgene som ble lakkert med vanlig spray boks. FØR: ETTER:
R Andersen Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Hva med å vurdere pulverlakkering? Koster noen kroner, men om felgene har en høy verdi i seg selv ville jeg ha pulverlakkert. Hvis felgene har en høy verdi, så ville jeg absolutt ikke pulverlakkert de. Det blir ikke noe perfekt resultat med pulverlakkering. Det blir for kornete, hverfall de eksemplarene jeg har sett. Da villle jeg heller ha brukt vanlig lakk. Når jeg har lakkert felger, så har jeg fått glassblåst de og lakkert de med vanlig lakk, og det blir veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå