wiken Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 Hei, som dere ser er jeg ny på forumet - og er vel generelt like ny innen det som har med BMW å gjøre. For en liten stund siden kjøpte jeg meg en manuell '98 modell 520i, 2liters motor med 150 hest og som har trillet 184k. Ikke overraskende så blir dette noe tregt hvis man ønsker litt ekstra hår i hattehylla, så det jeg egentlig bare lurer på er hvilke muligheter har jeg dersom jeg ønsker mer effekt på denne kjerra? Jeg har ikke så veldig mye peiling på bil, motor og slikt - men jeg har venner som kan være veldig behjelpelig når det kommer til å ta fatt verktøyet. Har enda ikke konsultert meg med de når det kommer til dette, men vil stikke tåa ut i vannet her og høre med dere først. Det jeg umiddelbart tenkte var kanskje motorbytte? Hvilke motorer vil kunne passe inn i denne uten så altfor mye modifiseringer og slikt? For ikke å snakke om, vil dette være lovlig - og hvilke problemer vil jeg støte på med en ny eu-kontroll? Håper jeg kan få litt svar og informasjon på disse små tingene av dere, og dersom dere skulle ha noen spørsmål angående bilen er det bare å spørre så kan jeg svare etter beste evne.
Spinner Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Vil du ha mere guff er det greieste å selge den du har og kjøpe en 523, 528 eller hva du måtte finne sprekt nok. Å begynne med motorbytte og slikt vil nå ikke jeg anbefale slik som du fremstiller situasjonen. Kan du klare deg med en mindre effektøkning (5-15%) får du trimchip og ny eksos rimelig enkelt, men det koster fort mer enn det smaker. All effektøkning skal et skattes av (toll) hvis du ser rent juridisk på det, og er økningen vesentlig må bremser og slikt stå i stil.
Haug530D Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Er ikke så mye å gjøre med en sånn bil, men A-dekk som er på forummet selger Turbo Kit her på forummet til ca 10 000,- da kan du nok greitt ta ut en 200++ gamp uten å modifisere noe mer på bilen, det var en tråd her om dette, men jeg fant den ikke sånn i farten, er sikkert noen andre som finner den
B.E.E. Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Som en grei regel å ha: Det koster rundt 1000 kroner for hver hk som hentes ut av en motor uten turbo/kompressor. Overlading er det eneste å satse på, med tanke på pris-effekt forhold.
bmw-320i Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 hadde det vore meg. større eksos. ftørre spjell og ope luft filter. større luftmengde måler. bmw er ekspert på å strupa motoren innen det med lite luft. fjern ok kakalisatoren. så får du noen ekstra hk. ps. motor har ikkje noka med eu kontroll å gjera. dei skal berre se til at bilen er i kjørbar stand dei. og at den ikkje er ei miljø bomba på vegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå