Jørgen Andre Sandvoll Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Hei! Hvordan får jeg av viskoskoblinga av den akslingen? Må jeg av med den "muttern" jeg på skru av med fastnøkkel, eller må jeg skru på selve viskosen? Takk for alle svar! =)
bmwomar Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Du mener viskosen på kjølevifta for motoren? i så fall mener jeg å huske du må skru av begge for å få byttet viskosen. Husk at det er links!!! på veivakslingen.
Jørgen Andre Sandvoll Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Skrevet Juni 6, 2007 Mener den ja! Er viskosen den dritern vifta sitt på? Isåfall så ser jeg bare en mutter mellom den og veiva.. Også er det 4 bolter på det huset den akslingen går inn i! Må jeg av med den?
Haug530D Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Mener den ja! Er viskosen den dritern vifta sitt på? Isåfall så ser jeg bare en mutter mellom den og veiva.. Også er det 4 bolter på det huset den akslingen går inn i! Må jeg av med den? Viskosen er den dritten som sitter på vifta ja, du må skru på den mutteren mellom vifte/viskose og motor og dette er links gjenger, du må også låse dette av på en måte, BMW har spesial nøkler til dette, så har du ett Bmw verksted i nærheten hvor du kan låne dette tar det 2 min å skru av, men det går greitt uten oxo, når du har skrudd dette av skrur du viskosen av viften, 4 skruer, m6 og setter på den nye viften.
Gunnar Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Du skal skru av en stk 32mm som er linksgjengen. Du trenger en litt smal 32mm. Hvis du kun har selve clutchen ny flytter du over viftebladene når du har det ute.
Jørgen Andre Sandvoll Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Skrevet Juni 6, 2007 Men det at jeg må låse den, er det veldig kritisk? Hva skjer hvis jeg slurver med det a? hehe..
Gunnar Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Sett bilen i gir, dra opp brekket og gi fastnøkkelen noen kjappe rapp med hånda eller en gummiklubbe, så kommer den nok..
Sir Hofstad Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Sett bilen i gir, dra opp brekket og gi fastnøkkelen noen kjappe rapp med hånda eller en gummiklubbe, så kommer den nok.. He-he, blir en egen teknikk med disse skruene når du har byttet mange nok. Har en sånn spesiell nøkking jeg å
Jørgen Andre Sandvoll Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Skrevet Juni 6, 2007 Okei! Da får jeg prøve på det.. Håper det ikke blir noen skader på veiv eller noe sånt under forsøket;D Takk for svar ;D
Haug530D Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Okei!Da får jeg prøve på det.. Håper det ikke blir noen skader på veiv eller noe sånt under forsøket;D Takk for svar ;D Går nok greitt det
Azeton Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Nei, blir ikke noen skader:D Men har viskokobling til vifta de jeg..
phoenix Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 32 mm fast nøkkel samt et langt skrujern... holdt hos meg... kile bare skrujernet mellom de små boltene og skrur av den store.... men vil anbefale på det sterkeste å skifte til elektrisk vifte... ps. motsatte gjenger på vifte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå