Gjest Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Lang historie kort: La inn bud på noen faceliftfrontlykter på ebay fra en selger i england etter litt samtaler med selger.. de skulle visstnok kunne brukes i norge også, høyre-venstrekjøringsproblematikken Nå i disse dager går jeg og venter på at de skal ankomme i posten så får jeg plutselig epost via ebaysystemet at de ikke er sendt da han har visstnok sjekka med bmw i england, og de har "visstnok" ikke noe bryter slik at en kan switsje over til bruk her i landet.. Enten så har selger fått kalde føtter pga han har funnet ut at han må ut med nesten 90 pund i frakt som, frakten ble avtalt at han skulle ta seg av.. Ellers så har det seg faktisk slik at det ikke er en slik bryter at en kan "sjalte" over lyktene slik at de kan brukes her på berget hvor det er høyrekjøring... Uansett, så er jeg i beit for lykter jeg trodde skulle ankomme meg denne uken Det som har skjedd er iallefall at han påstår nå plutselig at dette ikke går, og han er villig til å betale meg "hva han evt får om han legger de ut på ebay igjen"... Dette er en såkalt eliteselger på ebay, og han bruker paypal, noe ebay dermed garanterer at jeg får igjen pengene om det skulle være noe.. Men er det noe problem for ham å overføre pengene tilbake til min paypalkonto, og for meg igjen å bruke disse eller få de overført tilbake til egen konto via paypal? Uansett, så har vel selger brukt pengene, og har ikke penger til meg før han har solgt de... Vet ikke helt om dette er spm eller bare frustrasjon som kommer ut her...... uff... P.S. Er vel kanskje på tide å endre underteksten her ja... ut på leting IGJEN... Ser ikke ut som det blir angel eyes på touringen min med det første...
Haug530D Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Må nå kunne gå greitt å bruke de i Norge, det er jo rattet som er på feil side i England, har nå ikke en dritt å si for lys å sånn det.
Spinner Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Må nå kunne gå greitt å bruke de i Norge, det er jo rattet som er på feil side i England, har nå ikke en dritt å si for lys å sånn det. Det er nok ikke bare rattet nei, optikken er speilvendt da man som kjent kjører på venstre siden i England.
ChrZZ Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 (..) Men er det noe problem for ham å overføre pengene tilbake til min paypalkonto, og for meg igjen å bruke disse eller få de overført tilbake til egen konto via paypal? Uansett, så har vel selger brukt pengene, og har ikke penger til meg før han har solgt de... Dette skal gå. Dvs, jeg har fått tilbakeført penger til min paypal-konto pga et salg som ikke ble noe av, og jeg minnes (men ikke 100% sikker) på at disse kunne/ble (automatisk) overført til samme kort/konto som det ble betalt med til å begynne med. Du kan sette igang en "Disput" hos Paypal. Les mer nyttig info om dette her: https://www.paypal.com/row/cgi-bin/webs ... erOverview Håper du får det fikset, og gi gjerne feedback hvordan det går!
TJ Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Trist å høre at handelen ser ut til å gå i vasken. Regner med du var rimelig klar for å få på angeleyes nå... Håper det ordner seg ang paypal og pengene. Hva med å kjøpe faceliftlykter fra Schmiedmann, GS eller Koed da? Da er du hvertfall garantert at selger ikke trekker seg. Dessuten vet du jo da hva du får, pluss at du får flunkende nye lykter.
Gjest Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Var nok rimelig klar ja... Får heller legge på ett par lapper og kjøpe meg nye fra koed. De leverer visstnok orginale faceliftlykter med motor for ca 4500.- ferdig levert hjemme hos meg.. Merkelig forresten at de kan levere til den prisen når både gsbildeler og schmiedmann er mye dyrere? Noen andre her som har kjøpt disse hos koed? Mvh
fre Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Var nok rimelig klar ja... Får heller legge på ett par lapper og kjøpe meg nye fra koed. De leverer visstnok orginale faceliftlykter med motor for ca 4500.- ferdig levert hjemme hos meg.. Merkelig forresten at de kan levere til den prisen når både gsbildeler og schmiedmann er mye dyrere? Noen andre her som har kjøpt disse hos koed?Mvh Det handler vel mye om hvor fortjenesten går! Koed skal være billigst, og på de Hella lyktene er det STERK konkurranse i Danmark. GS og Schmiedmann Norge må tjene vilt mye på disse!
Gjest Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Så de lyktene jeg har fått pristilbud på er orginale hellalykter med motor for høydejustering innenfra kupeen samt alt en behøver av braketter og koblinger osv? Ser bl.a. på ebay og andre utrolige mange stygge kopier som selges...
fre Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Så de lyktene jeg har fått pristilbud på er orginale hellalykter med motor for høydejustering innenfra kupeen samt alt en behøver av braketter og koblinger osv? Ser bl.a. på ebay og andre utrolige mange stygge kopier som selges... Det stemmer! Originale Hella selvfølgelig! Er et av de beste priseksemplene på forskjellen mellom Koed og feks GS. Uten Xenon var det vel ja? Legger du inn nettordre i kveld, sendes den imorgen tidlig og du har den tirsdag/onsdag
Gjest Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Glimrende da.. Kjekt å kjøpe nytt også forsåvidt.. Jeg går nok for uten xenon ja... blir å bytte bil om maks halvannet år til en 2006 520d sedan.. Er iallefall planen det ja når han gamlefar skal kjøpe nytt igjen... Blir vel 3. bilen jeg "arver".. Greit å kjøpe brukt som har gått langt når en vet hvem som har hatt den og vet at den er velpleid.. Tenker jeg blir å legge inn en ordre over helgen..
fre Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Glimrende da.. Kjekt å kjøpe nytt også forsåvidt.. Jeg går nok for uten xenon ja... blir å bytte bil om maks halvannet år til en 2006 520d sedan.. Er iallefall planen det ja når han gamlefar skal kjøpe nytt igjen... Blir vel 3. bilen jeg "arver".. Greit å kjøpe brukt som har gått langt når en vet hvem som har hatt den og vet at den er velpleid.. Tenker jeg blir å legge inn en ordre over helgen.. Det er sant ja! Flotte biler Ja, velkommen skal du være
Jaro Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 (..) Men er det noe problem for ham å overføre pengene tilbake til min paypalkonto, og for meg igjen å bruke disse eller få de overført tilbake til egen konto via paypal? Uansett, så har vel selger brukt pengene, og har ikke penger til meg før han har solgt de... Dette skal gå. Dvs, jeg har fått tilbakeført penger til min paypal-konto pga et salg som ikke ble noe av, og jeg minnes (men ikke 100% sikker) på at disse kunne/ble (automatisk) overført til samme kort/konto som det ble betalt med til å begynne med. ) Det skal ikke være noe problem å få pengene tilbakeført. Selgeren tilbakefører på samme måte som du betalte slik at pengene blir tilgjengelige på din PayPal konto. De kan da utbetales fra kortselskapet. Viss ditt kredittkort er bundet opp til bankkontoen din kan de da taes ut av banken igjen. Erfarte dette selv engang og det ordnet seg heldigvis slik som beskrevet. Jarle
Bjørn 320 Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 Må nå kunne gå greitt å bruke de i Norge, det er jo rattet som er på feil side i England, har nå ikke en dritt å si for lys å sånn det. Jo, her i landet lyser høgre lykta lenger fram enn venstre, for å unngå å blende møtande trafikk så mykje.... I England er det sannsynlegvis omvendt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå