Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjølevæsken på min bil (99mod 320 m/M52TU20) forsvinner i små mengder slik at det er synlig på "peile-pinnen" i påfyllingen. Det lukter frostvæske når jeg har kjørt bilen varm og parkerer. Det er ikke mulig å se at det lekker noe sted. Kan det være vannpumpa som er i ferd med å ta kvelden?

Skrevet

Kjøp deg sånn metall boks med tetningsmiddel for kjølesystemet. Fåes kjøpt på Uno X bensinstasjon hvertfall. Ligger noen sånne kuler og sånt nedi det du fyller på. Utrolig bra middel. Dette klarer nok å tette det når det er en liten lekkasje.

Skrevet

Parker bilen et sted der du kan se når det lekker og hvor. La den gå på tomgang, sjekk under mattene forran og bak på bilen din, om gulvteppet er våt. Kan også komme ut via eksosen, da kan det være tegn på gåen toppakning.

Lykke til :D

Skrevet

Sjekk ekspansjonstanken!

Se etter sprekkdannelse langs etter hjørnene og oppå tanken. Denne er en svakhet på e46.

Lekker det lite er det ikke sikkert det rekker å renne helt ned på bakken før det fordamper. Men du vil kanskje se at det bilr en hvit stripe under punktrt kjølevæsken har lekket ut.

Skrevet

Dette er da hva jeg har opplevd i vår:

Kjempedampsky bak bilen en kveld. Grunnen var dette:

fix003ku6.jpg

Så her forrige helg fikk jeg opp symbolet for lavt kjølevæskenivå. Fylte på og den var grei. Trodde jeg...

Men så kjente jeg og denne lukta inni kupeen. Sjekka igjen og så at det hadde sprutet kjølevæske gjennom kjølevifta. Jaja tenkte ejg. Ny radiator.

Bestilte meg ny og fikk en til å bytte den.

Begge to stod bare som noen spørsmålstegn da vi fikk se radiatoren. Hmm.... Skal jo ikke se slik ut da...

Slik så den ut (den står på hodet på bildet):

div001re8.jpg

Han som bytta den mente at feilen kunne ligge i lokkettil ekspansjonstanken. Det sitter en ventil der som skal slippe ut overtrykket. Så den kan ha feiltet og radiatoren kan ha gitt etter.

For den del så kan både ekspansjonstanken og radiatoren ha røket samtidig. Fo jeg kunne ikke se dam under bilen rett før radiatoren ble bytta. Så hullet kan ha vært lite, men ha utvidet seg i det siste.

Skrevet
Kjøp deg sånn metall boks med tetningsmiddel for kjølesystemet. Fåes kjøpt på Uno X bensinstasjon hvertfall. Ligger noen sånne kuler og sånt nedi det du fyller på. Utrolig bra middel. Dette klarer nok å tette det når det er en liten lekkasje.

Bars leak heter det!! funker helt rått...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...